Dobrá zpráva pro motoristy. Díky zvýšení státní dotace se podaří silničářům v letošním roce dát dohromady mnohdy téměř neprůjezdné komunikace. Jedním z takových a spíše horších úseků je silnice mezi Kunovem a Novými Heřminovy, kde už bylo nutné velmi razantně zasáhnout.

Vozovka je úzká, různě se klopí, a není žádná slast tudy jezdit. Své o tom ví například Kateřina Kočí z Karlovic.

Karlovická místostarostka přitom tento úsek využívá často při jízdách do Bruntálu, kde za obec vyřizuje nejrůznější záležitosti. Samozřejmě si pochvaluje, že úsek silničáři opraví, i když se připravuje kvůli pracím na omezení dopravy, případně i objížďku.

„Podle mě bylo škoda, že úsek nespravili zároveň se silnicí Kunov-Karlovice. Určitě by bylo dobré, kdyby silničáři úsek opravili co nejdříve," řekla Kateřina Kočí.

Většinou Krnovsko

V bruntálském okresu se opravy týkají patnácti silničních úseků. Krajský rozpočet počítá s rekonstrukcí kilometrového úseku v Břidličné, půl kilometru v Moravskoslezském Kočově, průtahu Lichnovem a části vozovky mezi Vrbnem pod Pradědem a Heřmanovicemi.

Na další práce již poputují peníze ze státního rozpočtu. Konkrétně jde o kilometr a půl dlouhý průtah Bohušovem, dva kilometry vozovky v Čakové, přes dva kilometry z Jindřichova do Třemešné, kilometr z Horního Města do Dobřečova, dva kilometry ve Starých Purkarticích, na Sovinci a průtah Petrovicemi, tři kilometry ze Skal do Rešova, přes dva kilometry z Liptaně do Dívčího Hradu, kilometr a půl z Václavova do Dolní Moravice a o již zmíněný, stejně dlouhý úsek z Kunova do Nových Heřminov.

Náměstek si pochvaluje

Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu, silniční hospodářství, životní prostředí a zemědělství Daniel Havlík je s výší státní dotace do krajských silnic spokojený.

„Navýšení státní dotace je skvělá zpráva. Moravskoslezský kraj vlastní silniční síť II. a III. třídy s celkovou délkou 2735 kilometrů. Hrubým odhadem potřebuje opravu zhruba celá čtvrtina komunikací. Celkových dvě stě devadesát čtyři milionů korun nám letos umožní spravit více úseků, než jsme původně plánovali," uvedl Daniel Havlík.

Opravy úseků silnic II. a III. třídy začnou po ukončení výběrových řízeních na zhotovitele. Práce zaměřené především na opravu povrchů vozovek musí být hotovy ještě letos. Kvůli přidělení státní dotace kraj mohl Plán souvislých oprav rozšířit o další úseky.

„Hlavními kritérii při sestavování seznamu navržených komunikací k opravě byl jejich havarijní stav, význam a zatížení komunikace, hluk a vibrace, nebo podněty obcí," komentoval ředitel krajských silničářů Tomáš Böhm.