A bylo se na co dívat. Účastníci měli kostýmy dotažené do nejmenších detailů, a nebýt toho, že se jim občas v ruce objevil mobil, fotoaparát nebo elektronická cigareta, vypadali by jako skuteční hosté ze starých časů.

Hlavní organizátor turnaje Přemysl Drozd akci zároveň moderoval. „Padesát lukostřelců soutěží ve čtyřech disciplínách střelba na terč, na měchýře, „Vilém Tell“, kdy střelci míří na terčík na hlavě figuríny, přičemž za střelu do hlavy jsou minusové body.

Nakonec přijde střelba na „divokého kance“, vysvětlil před zahájením již IV. velkého lukostřeleckého turnaje. Účastníci se nejprve předvedli v průvodu a pak již lukostřelci nastoupili v týmech po čtyřech ke střelbě.

Zásahy odměňovali diváci potleskem. Nebylo to tak jednoduché, jak by mohlo zdát. Na vystřelení tří šípů měli lukostřelci jen 21 vteřin, takže na žádné velké míření nebyl čas.

„Moc se mi to nepodařilo, měl jsem trému, kolem byla spousta lidí,“ zhodnotil svůj výkon asi nejmladší účastník Stanislav Varecha z Burkvízu, kterého k lukostřelbě inspiroval loňský turnaj. „Pořídil jsem si luk, zkoušel střílet a přihlásil se,“ vysvětlil.

Mezi hosty akce byly vidět jak známé tváře, které se zajímají o vše, co se na Osoblažsku děje, tak lidé, kteří sem zavítali náhodou. „Jsme tady na výletě na dva dny, jeli jsme parním vláčkem a viděli plakát na turnaj ve Slezských Rudolticích, tak jsme vystoupili a jsme tady, je to výborná akce,“ pochvalovala si Petra Sísová z Brna. Návštěvníci i lukostřelci opouštěli Slezské Rudoltice spokojeni.

Za parní lokomotivu Rešica musel zaskočit motorový Faur

Osoblažsko Slezské zemské dráhy provozují na osoblažské úzkokolejce dvě parní lokomotivy: rumunskou Rešicu a Malý Štokr ze Škodovky. Obě se potkají na trati jen při mimořádných příležitostech, většinou třikrát za rok.

Také sobotní lukostřelecký turnaj ve Slezských Rudolticích, konaný uplynulou sobotu, měla provázet jízda dvou parních lokomotiv. Z technických důvodů ale v sobotu parní Rešica musela zůstat v depu, ale na akci za ni zaskočila historická motorová lokomotiva Faur. Faur TU38.001 byl vyroben v roce 1977 v Bukurešti a až do roku 2003 jezdil na polské úzkokolejce v cukrovaru Kruszwica.

Gabriela Mathiasová, Fidel Kuba