Do Krnova dorazilo 32 modelářů, které příjemně překvapilo mimořádně příznivé počasí. Byla mezi nimi výprava ze Švýcarska i jeden německý modelář. Pro bezmotorové modely větroňů bylo na krnovském letišti k dispozici šest motorových vlekařů.
Tyto motorové modely díky patnáctikubíkovému motoru a vlečnému zařízení s třicetimetrovou šňůrou dokáží větroň dostat na oblohu. Větroň se ve výšce do 500 metrů odpojí a pak už záleží jen na jeho majiteli, jak dobře odhadne termické děje v atmosféře nebo jak pomocí dálkového řízení dokáže využívat vzdušných proudů a plnit při tom úkoly podle družicové navigace JPS. Piloti větroňů se snažili ze země o přelet trati okolo tří kontrolních bodů v co nejkratším možném čase.
“Soutěž byla rozdělena do tří kategorií podle měřítka modelů,” uvedl za organizátory Petr Makový z Krnova. Startovaly modely letadel s rozpětím křídel od tří do osmi metrů, nejběžnější letadla mají rozpětím kolem pěti metrů. „Jde o naprosto přesné modely skutečných letadel, které kopírují originál do nejmenších detailů, jako jsou třeba směrovky nebo zavírání podvozku. Některé jsou dokonce vyrobeny ze stejného materiálu a stejnou technologií jako originály. Existují firmy, které dokážou na zakázku vyrobit figurku pilota, která má obličej udělaný přesně podle tváře skutečného člověka, nejčastěji majitele modelu. Hodnota takového precizně propracovaného modelu se už pohybuje nad sto tisíc korun,“ doplnil další ředitel soutěže Miroslav Hlaváček.
Zajímavé je, že pro tento typ modelů téměř neexistují žádné soutěže, takže Krnovská akce byla skutečně mimořádná i v evropském měřítku. „Jde o největší modelářskou soutěž svého druhu v České republice,“ dodal Petr Makový, člen krnovského klubu leteckých modelářů.
Na vítěze čekaly nejen modelářské soupravy a součástky, ale také let vrtulníkem, který v rámci sponzoringu vyslala do Krnova brněnská letecká záchranka.