Ředitelství silnic a dálnic nyní čeká výkup pozemků potřebných pro výstavbu. Všechny plochy, které jsou pro stavbu důležité, by Ředitelství silnic a dálnic chtělo mít ve svém vlastnictví ještě letos, aby příští rok mohlo začít se stavbou.

Podle prognóz by provoz na novém obchvatu Krnova mohl být zahájen pravděpodobně v roce 2011. V jednáních o výkupu potřebných pozemků napomáhá Ředitelství silnic a dálnic také město Krnov. „Aby nedošlo k narušení naplánovaného u snažíme se s majiteli pozemků vyjednávat. Zároveň řešíme zvýšení ochrany Petrova dolu jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska snížení hluku a otřesů,“ uvedla starostka Renata Ramazanová.

Na stavbu obchvatu Krnova již bylo vydáno územní rozhodnutí. Pro vydání stavebního povolení je nezbytné nejdřív dokončit výkup pozemků. Přestože dnes už město Krnov pomáhá Ředitelství silnic a dálnic s výkupem pozemků pro obchvat, ještě nedávno krnovské zastupitelstvo dokonce odmítalo prodat pozemky, kterí byly přímo v jeho vlastnictví. Zejména zastupitelé zvolení za ODS doufali, že pokud si město ponechá strategické pozemky, bude mít lepší vyjednávací pozici při prosazování revize kontroverzní trasy obchvatu.

„Krnovská organizace ODS osm let usilovala o revizi trasy obchvatu. Nejsme proti výstavbě obchvatu, ale usilujeme o změnu několika problematických úseků. Bohužel jsme se nakonec dostali do bezvýchodné situace, kdy na našem rozhodnutí prodat či neprodat městsképozemky závisela realizace celého obchvatu,“ popsala patovou situaci před pár měsíci starostka Renata Ramazanová (ODS).

„Dostali jsme se do situace, že když pozemky neprodáme, stát peníze na krnovský obchvatpřesunenajiné dopravní investice a vina se hodí na nás stylem: za to, že se obchvat nestaví, si může Krnov sám,“ popsal situaci zastupitel Jiří Veverka (ODS).

„Ředitelství silnic a dálnic jen čekalo, zda jim dáme záminku přesunout peníze jinam, protože obcí, které chtějí zlepšit svou dopravní situaci, je plno. Odstrašující je případ Plzně, kde se kvůli občanským iniciativám obchvat pořád odkládal a veškerá doprava na západ dál jezdila centrem. Když se rozhoduji, zda postavit nedokonalou variantu obchvatu nebo strávit další roky hledáním optimální trasy, je to první menší zlo,“ uvedl místostarosta Bedřich Marek (KDU-ČSL).