Kraj vyřadil obchvat Krnova ze seznamu krátkodobých i střednědobých priorit. Plány na obchvat Krnova skončily v šuplíku a termín realizace zase odložil na neurčito. Je to dobrá zpráva pro krnovské zahrádkáře, kteří minimálně další tři roky mohou nerušeně pěstovat ovoce a zeleninu na pozemcích určených k výstavbě obchvatu, ale je to současně špatná zprávy pro ty Krnováky, kteří bydlí kolem frekventovaných dopravních tahů.

Přestože stavba obchvatu je v nedohlednu, na Hlubčické a na Opavské ulici už proběhly demolice rodinných domů. Dva domy, které stály na trase budoucího obchvatu Krnova, se bouraly ve stejné době, když ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) přišly špatné zprávy o nedostatku financí a radikálních škrtech v plánech investic.

„Příčinou je samozřejmě krize, která si vynutila úspory i v mnoha dalších oblastech. Chybí peníze i na mnohem významnější dopravní stavby, než je obchvat Krnova. Je například ohrožena i tak významná stavba, jakou je strategický tah kolem Hrabyně. Dokud nebude vybudována moderní rychlostní komunikace na trase Ostrava – Opava, je iluze, že se Krnov dočká ochvatu,“ popsala situaci krnovská starostka Renata Ramazanová. Do boje za posílení dopravních investic v Moravskoslezském kraji se pustil poslanec parlamentu Libor Nowak, který se rovněž pokouší vrátit do hry obchvat Krnova.

Proč se peníze na Krnov přesměrovaly jinam?

„Velmi mě mrzí, že se obchvat Krnova potichu vytratil ze seznamu krajských priorit a nepočítá s ním ani SFDI ve svých investičních plánech do roku 2012. Nechápu, proč vypadl právě obchvat Krnova, který patřil k nejrozpracovanějším a k nejlépe připraveným obchvatům na území celého kraje. Jako člen hospodářského výboru jsem se obrátil na ministra dopravy s interpelací a žádal jsem vysvětlení, proč se peníze na Krnov přesměrovaly jinam. Argumentoval jsem, že doprava v centru Krnova je čím dál hustší a že řešení už nelze odkládat. Například nedávná srážka dvou kamionů před Družbou ukázala, jakým rizikem se pro Krnov stává těžká tranzitní doprava,“ popsal situaci Libor Nowak, podle kterého úsporné škrty poznamenaly také další významné dopravní stavby v kraji.

Hrabyň je naše nejpalčivější místo

Největším problémem je již zmíněný tah Opava – Ostrava v úseku přes Hrabyň. „Přestože pro SFDI Hrabyň na rozdíl od Krnova dál zůstává důležitou prioritou a chce tuto stavbu dotáhnout do konce co nejdřív, bohužel se škrtalo i zde. A škrtalo se brutálně. Původně měly být v roce 2010 na akci Hrabyň proinvestovány 1,3 miliardy. Nestačil jsem se divit, když namísto této částky se v návrhu objevilo 150 milionů. Nakonec se po mnoha jednáních na ministerstvu dopravy a v hospodářském výboru podařilo tuto částku v rozpočtu aspoň zdvojnásobit na 300 milionů, ale i tak je to proti očekávané 1,3 miliardy drastické snížení, nicméně tuto situaci nevzdávám a věřím, že se mi podaří prosadit povýšení této akce v rámci přerozdělení financí v rámci SFDI, “ komentoval situaci Nowak.