Na redakci Deníku se obrátila žena z bytu na Květné ulici 21 s prosbou o zjištění, co kolísání teploty vody způsobilo. „Mám osmiměsíční dítě. Poslední dobou se stává, že nám neteče z kohoutků teplá voda. Bylo tomu tak například 3. ledna v 7.30 hodin ráno nebo 6. ledna po 18. hodině.

Ten den netekla teplá voda ještě ani ve 20.45 hodin,“ tvrdila nájemnice bytu na Květné ulici 21 a dodala: „Manžel chodí na směny, tak je na nic, že když má jít na šichtu a nebo z ní přijde, neteče voda. Je fakt, že se to stalo jen párkrát, ale i tak.“

Podle společnosti Teplo Bruntál docházelo ke kolísání dodávané teplé vody pouze ve špičkách a pouze za velice nízkých venkovních teplot. „V současné době se žádné stížnosti nevyskytují, respektive naši odběratelé nemají žádné připomínky,“ řekl ředitel dodavatelské společnosti Jan Zahálka.

Ženě z Květné ulic dále vadí, že když někdy pustí kohoutek s teplou vodou, málem se opaří. „Je úplně vařící, což je nebezpečné obzvláště dětem,“ pokračovala nájemnice.

Zároveň za teplotu vody dodavatelskou společnost chválí: „Na druhou stranu jsem ráda, že je tak horká. Lépe se mi vymývají kojenecké láhve, vodu nemusím ohřívat.“ Podmínky dodávek si podle ředitele Jana Zahálky společnost plní: „Teplota dodávané teplé vody je upravena Energetickým zákonem, může kolísat od 45 do 60 stupňů a ve špičkách navíc může kolísat i mimo toto rozpětí.“

Uvedl, že dodávky tepla a teplé vody si Teplo Bruntál plní podle předepsaných parametrů. „Navíc i za co nejmenší cenu a s co nejvyšší efektivitou,“ doplnil Jan Zahálka. I proto vloni společnost propojila stávající kotelny Květná 2 a Květná 3. Změnila se i technologie výroby. Letos je propojí s největším zdrojem na Zeyerově ulici.

Propojení má zefektivnit výrobu a dodávek tepla a teplé užitkové vody, tím pádem domácnostem ušetřit. „Má také zlepšit životní prostředí v centru města zrušením několika lokálních kotelen a zabezpečit vzájemnou nahraditelnost jednotlivých kotelen v případě poruchy,“ vyzdvihnul Jan Zahálka.

Kam se obrátit v případě výpadků teplé vody

Jakékoliv stížnosti se společnost Teplo Bruntál snaží řešit ihned a napřímo se smluvními odběrateli. K tomu účelu má zřízen dispečink na mobilu +420603843825 v topné sezóně fungující nepřetržitě nebo vlastní webové stránky www.teplobr.cz, kam se mohou případní stěžovatelé obracet se svými požadavky a námitkami.

zdroj: Teplo Bruntál a.s.