Jen při mimořádných příležitostech se na trať vydá daleko menší rumunská lokomotiva Rešica. Zrovna o víkendu ji mohli sledovat v akci fanoušci Osoblažky, protože mimo hlavní turistickou sezonu na soupravu s pouhými čtyřmi vagony její výkon bohatě stačí. Letní vagony bez oken samozřejmě zůstaly v depu. Rešica je pro znalce taková atrakce, že se na ni vyrazil podívat jeden senior dokonce až z Irska. Pracoval celý život na dráze jako strojvedoucí a zažil éru parních vlaků v plném provozu.
Rešica byla vyrobena v roce 1958, kdy už parní lokomotivy masivně nahrazovaly motorové. Je paradoxně přibližně stejně stará jako dieselová lokomotiva T47, kterou na Osoblažce provozují České dráhy.
Rešica byla určena pro lesní železničky v Rumunsku, aby tahala klády z hor. V osmdesátých letech minulého století byla odstavena a sloužila dále jako zdroj náhradních dílů pro poslední provozuschopné stroje.
V Rumunsku ji objevila v zuboženém stavu krnovská firma Olpas. Koupila ji, uvedla do provozuschopného stavu díky dotaci Moravskoslezského kraje. Poprvé se veřejnosti předvedla v roce 2004. Její první veřejná jízda vedla na Martinské hody v Bohušově.