Náměstci hejtmana Jaroslav Kania a Jan Krkoška mezi prvními vhodili bankovku do kasičky se sbírkou na opravu parní lokomotivy Malý Štokr.

Krnovské opravny a strojírny KOS měly plné ruce práce, aby tato sedmdesát let stará lokomotiva vstoupila do nové sezony v dobrém technickém stavu.

Lokomotiva z osoblažské úzkokolejky byla 2. ledna převezena do dílen KOS a vrátila se zpět 6. května večer, tedy na poslední chvíli, aby 8. května stihla start další sezony.

„Voda dělá svoje, takže když jsme otevřeli tendr, ukázalo se, že jeho spodní část je kompletně rezavá. Když už jsme to měli rozebrané, kontrolovaly se všechny součástky, spojovací ústrojí i kola. Při tom jsme nacházeli stále další problémy, co je potřeba opravit nebo vyměnit. Nakonec ta oprava tendru byla rozsáhlejší a dražší než jsme předpokládali,“ konstatoval Ludvík Semerák ze Slezských zemských drah.

Ty už požádaly ministerstvo dopravy o dotaci určenou na opravy historických drážních vozidel. Ta by mohla zpětně aspoň z části sanovat nákladnou opravu tendru.

Oprava parního kotle bude ještě dražší, odhad je až 2,7 milionu korun. Fanoušci Osoblažky se budou snažit co nejvíc oprav zvládnout vlastními silami, ale bez sponzorů a bez specialistů se neobejdou. Proto vyhlásili na Malý Štokr sbírku. Fanoušci Osoblažka mohou přispět na transparentní účet, do kasiček a také podpořit provozovatele zakoupením suvenýrů.

Malý Štokr je symbolem Osoblažky: