Pomoc při hledání nejbližšího stomatologa, který by pacienta ošetřil, doporučení na využití pohotovostní služby, podpora při řešení obtíží u psychiatrického pacienta, doporučení rodičům nemocného dítěte, ale například také zajištění kontaktu na lékaře, který by provedl ohledání zemřelého.

To je jen zlomek problémů, se kterými může lidem pomoci nově zřízené informační středisko záchranné služby. Jak včera redakci řekl tiskový mluvčí krajské záchranky Lukáš Humpl, hned v průběhu první ranní směny sloužící operátorka převzala a vyřídila desítku telefonátů. Jak vysvětlil, středisko poskytuje telefonické a e-mailové informace, doporučení a odpovědi na dotazy zdravotnického charakteru občanům Moravskoslezského kraje.

„Lidé dosud záchrannou službu v případě potřeby získání informací často kontaktují prostřednictvím netísňových linek. Operační střediska jednotlivých okresů Moravskoslezského kraje však počátkem roku 2011 v souvislosti s přechodem na krajské operační řízení zanikla,“ vysvětluje Humpl s tím, že se záchranná služba rozhodla vyjít vstříc potřebám veřejnosti.

„Jde o novou službu, mající za cíl poskytnout volajícím široké spektrum zdravotnických a dalších informací netísňového charakteru. Se stavy ohrožujícími život se budou občané samozřejmě nadále, tak jako dosud, obracet na tísňové linky, tedy na číslo 155,“ pokračuje. Služba je podle jeho slov k dispozici nepřetržitě, čtyřiadvacet hodin denně, a to včetně víkendů a svátků. „Na lince jsou volajícím k dispozici zkušené operátorky s mnohaletou praxí ve zdravotnictví,“ doplnil.