Největší změna čeká lyžaře na Ramzové, kde zastaralou dvousedačku nahradí čtyřsedačková lanovka. Během hodiny bude schopná na kopec přepravit dva a půl tisíce lyžařů. Dříve to byla přibližně tisícovka. Spodní hranice lanovky se navíc posune blíž k parkovišti.

Ostatní areály sázejí spíše na drobná vylepšení „Ceny patrně necháme na stejné výši jako minulou zimu, nemám potřebu zdražovat,“ řekl majitel lyžařského střediska v Branné Rostislav Procházka. Jak dodal, změna k lepšímu v jeho středisku čeká lyžaře až příští rok, kdy se začne stavět zděná budova s bufetem a toaletami, o rok později pak hotel. „Zatím jsme investovali do vylepšení systému zasněžování,“ dodal Procházka. Sezonu by prý mohl zahájit už v polovině listopadu. „Vsadil jsem s kamarády o bednu pití, že v Branné se bude lyžovat 15. listopadu. Loni jsem sázku vyhrál, tvrdil jsem, že vleky spustíme 17. listopadu a bylo to již šestnáctého,“ pochlubil se Procházka.

V Petříkově a na sedle bez velkých investic

Naopak minimální investice mají letos za sebou populární areály v Petříkově. „Na velkou modernizaci střediska se teprve připravujeme, máme ji plánu příští rok. Takže letos jsme se věnovali jen malým vylepšením,“ řekl majitel areálu Kaste František Kaštyl.

Od velkých investičních záměrů musel upustit také šumperský Ski klub. Ten provozuje areál na Červenohorském sedle. „Nejsme je schopni ekonomicky realizovat kvůli špatným sezonám v posledních letech, kdy počasí lyžařům nepřálo. Letos jsme se soustředili na zvýšení bezpečnosti lyžařů na svazích našeho areálu. Jednalo se o generální opravu lyžařského vleku Skibag na jižních svazích pro děti a začátečníky. Vlek byl doplněn plynulou regulací dopravní rychlosti včetně moderního zabezpečovacího systému,“ vysvětlil místopředseda Ski klubu Tomáš Klíma.

Minulou zimu byla na sedle prodloužena černá sjezdovka v horní části tak, aby bylo možné bezpečně přejet zpět na červenou či modrou trasu. Letos byl navíc u černé sjezdovky upraven dojezd. „Díky této úpravě se lyžař dostane k dolní stanici plánované sedačkové lanovky,“ dodal Klíma.

Jak podotkl, velkým zklamáním je odklad výstavby lávky přes nově zrekonstruovanou silnici do Jeseníku. „Zkomplikuje to pohyb lyžařů, protože lyžařský areál je touto komunikací rozdělen. Silnice je nyní rozšířena a velmi obtížně se bude přecházet v lyžařské obuvi. Navíc je zde často snížená viditelnost. Rovněž to představuje možné omezení pohybu Horské služby při záchranných akcích. Tuto situaci řešíme náhradním průjezdem k přistávací ploše záchranných vrtulníků. Toto řešení je ale skutečně provizorní, protože po zahájení generální opravy silnice v úseku Červenohorské sedlo – Kouty nad Desnou, bude i tento přejezd nemožný,“ konstatoval Tomáš Klíma.