Průjezd kolem Linhartov bude pro řidiče daleko bezpečnější než v zatáčkách, kde čelí odstředivé síle. Při průjezdu zatáčkami musí často střídat plynový pedál a brzdu. Nový úsek povede extravilánem mimo zastavěnou oblast. Narovnání nepříjemné zatáčky dlouhodobě prosazovalo Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57. Ředitelství silnic a dálnic konečně získalo stavební povolení.

V Janovicích u Rýmařova se belgičtí skauti pustili do oprav zdi v areálu Harrachova zámeckého pivovaru. Léto 2022.
Obnově pivovaru na Bruntálsku fandí v Evropě, teď pomáhají i skauti z Belgie

Nově předložená silnice I. třídy bude dlouhá 1,89 kilometru. Její hlavní výhodou bude plynulé směrové i výškové vedení. Odhadované náklady na zhotovení této stavby se pohybují kolem částky 116 milionů korun bez DPH. Tyto odhady vycházejí z cenové úrovně roku 2020. Stavební práce by měly podle okolností začít v příštím nebo v přespříštím roce. Stavbu připravovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR od roku 2015, kdy všechno začalo technickou studií. Majetkoprávní vypořádání pozemků se rozběhlo letos v dubnu.

„Podle informací, které máme z listu vlastnictví k dispozici, je už vykoupeno přes třiašedesát procent potřebných pozemků. Zbývá dokončit odkup několika málo pozemků, které zatím jsou ve vlastnictví soukromých osob. Na Ředitelství silnic a dálnic musí přejít ještě pozemky jiných státních institucí, což se týká jak státního podniku Lesy České republiky, tak i Státního pozemkového úřadu. Poděkování si zaslouží zejména privátní vlastníci dotčených pozemků, kteří státu při výkupech vyšli vstříc,“ komentoval situaci tajemník Sdružení Martin Dostál.

Západní obchvat Krnova a další stavby

Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 dlouhodobě prosazuje celkovou modernizaci silničního tahu mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi. Kromě řešení linhartovských zatáček a přípravy řady staveb na Opavsku a Ostravsku Sdružení usiluje také o obchvat Petrova dolu v Krnově, napřímení Petrovické ulice u hraničního přechodu v Krnově, obchvat Skrochovic, aktualizaci obchvatu Města Albrechtic, nebo aktualizaci studie na napřímení nepříjemných zatáček u Damašku a Pitárného.

„Jiří Houska medituje na horské louce“ je název sochy, kterou výtvarník  Martin Matela udělal z obyčejného kruhového objezdu vyhlášenou atrakci Vrbna pod Pradědem.
Atrakce Jeseníků: Jiří Houska na kruháči medituje nad horskou loukou

Samostatnou kapitolou je velký západní obchvat Krnova, kde bylo v květnu 2022 zahájeno územní řízení. Západní obchvat Krnova převede zejména kamionovou dopravu mimo obydlenou zónu města. Projektovou dokumentaci si za více než 700 tisíc korun nechalo vypracovat město Krnov. Chce tak urychlit stavbu silnice, která odkloní dopravu a ulehčí tak ulici Partyzánů i centru. Město plánuje na své náklady západní obchvat přemostit dvěma lávkami pro pěší a cyklisty. Nacházet se budou na modré turistické značce mezi Ježníkem a Bezručovým vrchem s Mohylou a na vycházkové trase, jež vede z Kabátova kopce na ježnickou rozhlednu. Stavba obchvatu za víc jak 1,2 miliardy korun by mohla začít v roce 2027.