Obyvatelé Hlubčického předměstí se jen těžko smiřují s faktem, že je silniční obchvat brzy odřízne od zbytku Krnova. Minulý týden přišla další rána. Zmizel totiž chodník, po kterém odjakživa chodili na nádraží Krnov Cvilín.

MÍSTO CHODNÍKU ZÁBRADLÍ

Místo odstraněného chodníku se u cvilínského nádraží objevilo nové zábradlí, aby každému klientovi Českých drah došlo, že tudy už cesta nevede. Lidé z Hlubčické ulice ho buďto budou nelegálně přelézat, nebo se musí vydat oklikou.

Místní chodci jsou přesvědčeni, že zakřivenou Hlubčickou ulici nesmí přecházet v nepřehledné zatáčce, takže budou muset dojít až na nejbližší přechod pro chodce u Flemmichovy vily, který je vzdálený 250 metrů.

Celkem tedy ujdou navíc až půl kilometru. Investor je ale ujišťuje, že se jim cesta prodlouží jen o osmdesát metrů.

DOSUD VŠE FUNGOVALO

Ať už se cesta k nádraží prodlouží o 80 nebo o 500 metrů, člověk spěchající na vlak si určitě položí otázku: Proč?

Rozzlobení lidé z Hlubčického předměstí nevidí žádný rozumný důvod pro takovou změnu. „Přístup na cvilínské nádraží fungoval ve stejném režimu 140 let, tedy od té doby, co do Krnova přivedli koleje," povzdechl si Jaroslav Koštialík, který bydlí na Hlubčickém předměstí v Zahradní ulici.

„Za celou tu dobu se tam žádné neštěstí nestalo, takže bezpečnost nádraží byla v praxi plně prověřená, takže není důvod nic měnit. Aspoň jsme si to mysleli," povzdechl si Jaroslav Koštialík, který bydlí na Hlubčickém předměstí v Zahradní ulici.

Podívejte se, jak vypadala dopravní situace před rekonstrukcí

MÍSTNÍ NADÁVAJÍ NA PROJEKTANTA

Před komplexní rekonstrukcí železnice Krnov - Opava bylo cvilínském nádraží dostupné po chodníku podél kolejí, který spojoval nástupiště s železničním přejezdem v Hlubčické ulici.

„Když tam minulý týden místo chodníku začali stavět zábrany, šel jsem se zeptat co to má znamenat a hlavně jak se teď dostaneme z Hlubčické ulice na nádraží. Dělníci jen krčili rameny, že netuší. Říkali, že jim taky přijde divné zrušit chodník, ale musí se to postavit jak to vymyslel projektant.

Ten člověk, co to vymyslel, určitě není z Krnova. Možná mu teď cvilínské nádraží lépe sedí do jeho technických směrnic a tabulek, ale vůbec nebral v potaz lidi z Hlubčického předměstí, kteří se potřebují dostat k vlaku," doplnil Jaroslav Koštialík, který se rozhodl na problém upozornit vedení krnovské radnice.

Došlo i k další změně. Stejné zábradlí bylo na cvilínském nádraží instalováno také z opačné strany nástupiště, protože tudy si zase zkracovali cestu na vlak přes železniční most lidé z oblasti Sídliště pod Cvilínem.

.

Během rekonstrukce nádraží Krnov Cvilín zmizely koleje i tento chodník. Zatímco koleje se po pár měsících vrátily, chodník k Hlubčické ulici už zmizel navždy. foto: Deník/Fidel Kuba

VEDENÍ MĚSTA ŽÁDALO PO SŽDC VYSVĚTLENÍ

Zástupci města požádali o vysvětlení Správu železniční dopravní cesty SŽDC, která přestavbu cvilínského nádraží realizuje. Situaci jim jménem SŽDC vysvětlil ředitel Oblastního ředitelství Ostrava Jiří Mach.

„Úprava přístupu na nástupiště v zastávce Krnov-Cvilín byla, s ohledem bezpečnost cestujících, volena se zamezením přístupu ze strany od přejezdu a od mostu. Stavba musí respektovat platné předpisy a legislativu, tudíž byl zrušen přístup ze strany přilehlého železničního přejezdu tak, aby nedocházelo k procházení cestujících prostorem mezi výstražníkem se světelnou skříní železničního přejezdu a osou koleje tedy i průjezdným průřezem.

Stejným způsobem, tedy oplocením a nevybudováním schodiště na konci nástupiště, bylo řešeno zamezení přístupu cestujících z druhé strany tedy ze strany od mostu. Zde docházelo k nežádoucímu přecházení cestujících přes mostní konstrukci a tedy i průjezdným průřezem," odpověděl na dotaz krnovské radnice jménem SŽDC Jiří Mach s tím, že nový přístup k nástupišti respektuje aktuálně platné technické normy, drážní i právní předpisy.

„Pro cestující, jdoucí na nástupiště ze strany od železničního přejezdu, se cesta prodlouží přibližně o 80 metrů," ujistil Město Krnov Jiří Mach.