Revitalizace trati Krnov - Opava umožní zvýšit rychlost vlaků. Obyvatelé Hlubčického předměstí smutně žertují, že účelem této investice za 850 milionů korun bylo zkrátit cestu vlakem do Opavy o pět minut a současně také pěším cestu na nádraží o pět minut prodloužit. Možná je to nadsázka, ale možná je to realita.

JAK DLOUHÁ BUDE OKLIKA?

Investor, který z bezpečnostních důvodů zrušil nejkratší spojení Hlubčické ulice s nástupištěm podél kolejí, je přesvědčen, že chodcům se cesta prodlouží o pouhých 80 metrů.

Místní ale dobře vědí, jak špatné rozhledové podmínky mají řidiči ve frekventované Hlubčické ulici poblíž nádraží Krnov Cvilín, protože je zde zatáčka, do které není vidět přes roh budovy. Obávají se, že první bezpečné místo pro přecházení vozovky je až přechod „zebra" u domů s pečovatelskou službou vzdálený 250 metrů od nádraží.

Deník se pokusil zjistit, zda mají pravdu obyvatelé Hlubčického předměstí, že při cestě na vlak je čeká oklika půl kilometru nebo ostravský ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Mach, který město Krnov ujistil: „Pro cestující jdoucí na nástupiště ze strany od železničního přejezdu, se cesta prodlouží přibližně o 80 metrů."

Hlubčická ulice je u cvilínského nádraží zakřivená tak, že řidič do zatáčky nevidí přes roh budovy. Kde mají vozovku přecházet lidé z Hlubčického předměstí, když se potřebují dostat na nádraží?

Hlubčická ulice je u cvilínského nádraží zakřivená tak, že řidič do zatáčky nevidí přes roh budovy. Kde mají vozovku přecházet lidé z Hlubčického předměstí, když se potřebují dostat na nádraží? foto: Deník/Fidel Kuba

DOPRAVNÍ KOMISE SVOLÁ ŠETŘENÍ

Deník se obrátil na Městský úřad v Krnově odbor dopravy s dotazem, ve kterých místech mají vozovku přecházet lidé z Hlubčického předměstí, když se potřebují dostat na nádraží. Ukázalo se, že odborníci se tímto problémem teprve budou podrobněji zabývat.

„Tato problematika byla diskutována na jednání dopravní komise. Bylo dohodnuto, že předseda dopravní komise svolá šetření na místě samém, kterého se zúčastní zástupce Policie ČR, Městské policie Krnov, ředitele Technických služeb a zástupce odboru dopravy. Výsledkem šetření by měl být návrh řešení pohybu chodců v tomto místě," popsal současný stav vedoucí krnovského odboru dopravy Miroslav Mohyla.

Podívejte se, jak vypadala dopravní situace před rekonstrukcí

NÁZORY ČTENÁŘŮ SE RŮZNÍ

Článek Deníku o změnách na nádraží Krnov Cvilín měl velký ohlas a dá se říct, že v diskusním fóru na facebooku se čtenáři rozdělili na dva tábory.

Čtenář Karel Oubělický považuje nové řešení přístupu k nádraží za správné a nezbytné: „Normy jsou normy! Nejsou tu pro srandu králíkům. Ale mnoho lidí to nechápe." „To je tragédie! Udělat pět kroků navíc…," podotkla ironicky Lucie Říhová. „Těch pár kroků navíc nikoho nezabije," souhlasil s tímto názorem Petr Mazúr.

Naopak pochopení pro naštvanost obyvatele Hlubčického předměstí projevil čtenář Adolfino, který oponentům vzkázal: „Budu věřit, že na vlak nebudete nikdy dobíhat a pokud ano, tak si vzpomeňte na svůj „inteligentní" komentář." S Hlubčickým předměstím soucítí také Karolína Hok: „Není pár kroků jako pár kroků. Když člověk dobíhá na vlak, tak i půlminutové zdržení je přesně to, co rozhodne."

Michael Cestr pochybuje, zda normy opravdu vyžadovaly tak drastické řešení a zda SŽDC touto změnou nenatropila víc škody než užitku: „Česko je vždycky papežštější než papež. Toto řešení není zrovna šťastné, protože všichni stejně budou chodit po hraně nástupiště, kde už zábradlí není a to už hrozí úrazem."