Okružní křižovatka umožní odbočení na ulici Petrovickou ve směru do Polska i do centra, na ulici Jesenickou (směr silnice I/45) a na městskou komunikaci Smetanův okruh. „Křižovatka je umístěna tak, aby umožňovala napojení do čtyř směrů,“ uvedl vedoucí odboru regionálního rozvoje Pavel Doležel.

Kruháč zvýší dopravní kapacity křižovatky a její další předností je přehlednost a srozumitelnost pro řidiče. Křižovatka rovněž umožní umístění přechodů pro chodce ve všech směrech bez nutnosti odklonit trasy chodců mimo křižovatku. Hlavní nevýhodou je zábor části hřiště v areálu stadionu. Toto nepopulární řešení obsahovaly všechny zvažované varianty. Je také nutné vybudovat nový příjezd do sportovního areálu z Petrovické ulice. Ideální není ani blízkost bytové zástavbě a vykácení jedenácti stromů.

Přes všechna negativa se k této variantě přiklonil jak zpracovatel vyhledávací studie Dopravoprojekt Ostrava, tak Rada města Krnova. Další čtyři varianty, které studie nabízela, měly nevýhod ještě více, od závleku chodců mimo křižovatku, nedostatečných rozhledů až po nutnost značky „Stůj, dej přednost v jízdě“ nebo po zavedení jednosměrného provozu na některých z napojených komunikací. „Byla zvažována také možnost křižovatky se semaforem, ale přes mnohé přednosti měla zásadní nevýhodu: zásah do okolních pozemků včetně demolice jednoho obytného domu,“ dodal Pavel Doležel.

Vybraná varianta okružní křižovatky je tříramenná, protože směr do centra po Petrovické ulici a na Smetanův okruh má společnou odbočku na takzvanou stykovou křižovatku. Nyní bude rozpracována projektová dokumentace a Město Krnov požádá Ředitelství silnic a dálnic, aby zařadilo rekonstrukci křižovatky do svého plánu na příští rok. Dnešní křižovatka silnice I/45 s místními komunikacemi ulicí Petrovickou a ulicí Smetanův okruh se nachází v zastavěném území, v těsné blízkosti bytových domů a sportoviště. Křižovatka je nepřehledná, jednotlivé jízdní pruhy nejsou usměrněny a především vedení pěší a cyklistické dopravy neodpovídá požadavkům na bezpečnost.

V současné době je komunikace jediným příjezdem k výpadovce do polských Petrovic. Provoz přes hranici je omezen na nákladní vozidla evidovaná v ČR a PL do hmotnosti 3,5 tuny. Významným zdrojem dopravy na ulici Petrovické je také okolní bytová zástavba. Křižovatku zatěžuje i napojení centra města a doprava na Hlubčickou ulici a do Města Albrechtic.

Město Krnov provedlo v dubnu sčítání dopravy v křižovatce, které ukázalo značně vysoké hodnoty, ale předpokládá se, že po vybudování obchvatu se intenzita dopravy na křižovatce sníží na třicet tři procent současného stavu.