Krnovské kruhové objezdy projektant obdařil poměrně malým poloměrem. Přestože řidiči dlouhých kamionů se zde dokážou vytočit, není to pro ně jednoduchý manévr. Musí obvykle najet aspoň částečně na středový prstenec ze žulových kostek.

Uvolněné kostky: Nebezpečí pro podvozky

Žulové kostky se po průjezdu několika kamionů uvolní a skončí na vozovce kruhového objezdu pod koly aut. Takový je pohled na dopravní situaci na krnovských kruhových objezdech i poté, co byly nedávno dlažební kostky vráceny na své místo a znovu zabetonovány.

„Nechápu to. Nedávno tu byla při průjezdu různá omezení, když se ty rondely opravovaly, a nyní mám pocit, že dnes už jsou ještě v horším stavu než předtím. Nedá se po nich normálně jet, člověk musí stále sledovat jestli mu nějaká pohozená kostka nepoškodí podvozek,“ řekl řidič Petr Neuman z Krnova, který už má za sebou jednu takovou nepříjemnou zkušenost. Mnohdy je těžké a nebezpečné se žulovým kostkám vyhnout.

Občas při vyhýbání může auto také najet do děr, které vznikly po vypadlých kostkách. „Jel jsem přes kruhovou křižovatku u obchodního domu Albert, sledoval jsem okolní provoz a při tom jsem do té díry zajel. Málem jsem si zničil tlumiče,“ dodal Neuman.

Příčina? Mnoho projíždějících kamionů

Na čí straně je vina? „Tento stav je zapříčiněn především vysokou frekvencí kamionové dopravy, kvůli které se kostky neustále uvolňují až dojde k jejich úplnému vytržení z podkladu,“ popsal situaci vedoucí Správy silnic Moravskoslezského kraje střediska Bruntál Václav Jedlička.

Zřejmě se však blýská na lepší časy. „Máme od Ředitelství silnic a dálnic zadánu celkovou opravu těchto kruhových objezdů. Dokonce roku bychom je rádi dali po technické stránce zcela do pořádku. Bohužel počasí nám nepřeje, ale hned, jak jen to bude možné, začneme s opravami,“ dokončil Václav Jedlička.