Vznikající síť krnovských cyklostezek pomůže nejen cyklistům, kteří se potřebují dostat z jednoho konce města na druhý, ale postupně se rodí také takzvaná Slezská magistrála, která propojí Krnovsko s Opavskem a s Albrechtickem. Infrastruktura pro cyklisty vzniká v několika etapách, takže stavbaři se postupně přesouvají po celém Krnově a co chvíli dokončí další úsek. Ještě letos by měl mít Krnov k dispozici více než tři kilometry nových cyklostezek.
Dokončené úseky ukazují, že mnozí chodci, motoristé a cyklisté teprve zkoumají jak systém cykolostezek vlastně funguje. Stává se například, že automobil rojede po cyklostezce z Opavské ulice směrem ke Zverimexu, aby si zkrátil cestu, nebo že na SPC u Hrušky využívají cyklisté zábradlí kolem cyklostezky jako stojan na kola, a tím úplně ji úplně přehradí. Když si zamknou svůj dopravní prostředek k zábradlí a odskočí si nakoupit do Hrušky, musí ostatní cyklisté jejich kola objíždět a motají se mezi chodci, kde s kolem správně nemají co dělat.
Dopravní komise i zastupitelé dostávají plno podnětů kde by se měla doplnit značka nebo dořešit nějaký problém. Na cyklostezky také nadávají nájemci obchodů na Opavské ulici za restaurací Chatráček. Nejdřív výstavba cykolostezek na pár týdnů zkomplikovala zákazníkům vstup do jejich prodejen a pak zjistili, že z vozovky zmizel odstavný pruh, ve kterém dříve mohl krátce zastavit dodavatel nebo zákazník, který v prodejně potřeboval něco na skok vyřídit. Možnost krátce odstavit auto na Opavské přímo před prodejnou jim pomáhala v těžkém konkurenčním boji s Kauflandem a dalšími obchodními řetězci, které svým zákazníkům nabízí rozlehlá parkoviště.
Vedou se také diskuze, zda cyklisté mají blíž k autům nebo k chodcům. Cyklisté a motoristé odjakživa sdíleli společný prostor na vozovce, takže se naučili vzájemně respektovat. Naopak chodci a cyklisté si v novém společném prostoru často vzájemně překáží a nevědí, jak se na společné komunikaci mají k sobě chovat, kdo má před kým přednost. Od aut chodce a cyklisty sice spolehlivě odděluje obrubník, ale jinak je vzájemně odděluje jen červená a šedá barva dláždění. Zklamání z nových cyklostezek neskrývají hlavně milovníci kolečkových bruslí. Zatímco na asfaltu mezi auty jim to jede s větrem o závod, na dlážděných cyklo-chodnících stačí jedna rozbitá, rozviklaná nebo křivě uložená kostka, a už se poroučí k zemi. Dlažba také klade větší odpor pneumatikám cyklistických kol než asfalt.