Martinec i Hofmann jsou krnovští rodáci, kteří reprezentují nastupující generaci filmových tvůrců. Jejich spolupráci diváci znají například ze studentského filmu Cukr a sůl, který se natáčel během kůrovcové kalamity na lesní samotě Láč poblíž Města Albrechtic.
Bude z Krnova český Hollywood?
Na festivalu v Karlových Varech získal Adam Martinec cenu Filmové nadace za scénář k „zabijačkovému“ filmu Mord. Jde o příběh rodiny, která se sešla kvůli zabijačce. Také jeho předchozí studentské filmy Cukr a sůl a Anatomie českého odpoledne získaly řadu ocenění u nás i v zahraničí. Oba natáčel s kameramanem Davidem Hofmannem.

Jejich současnou spolupráci na novém celovečerním filmu oznámil publiku v kině Mír starosta Krnova Tomáš Hradil. Podle starosty se díky textilkám kdysi Krnovu přezdívalo Slezský Manchester, ale možná si díky talentovaným filmařům brzy vyslouží přízvisko český Hollywood.
V Karlových Varech totiž sklízel úspěchy také film Citlivý člověk, který další talentovaný krnovský rodák režisér Tomáš Klein natáčel na Krnovsku a na Osoblažsku.
Rodina při rituálech tradiční zabijačky
Žánrově by měl být připravovaný film Mord rodinným komediálním dramatem, které se odehrává během jednoho dne na tradičním rituálu domácí zabijačky. Námět zabijačky je příležitostí zachytit dosud téměř nefilmovanou mizející českou tradici soukromého chlívku s prasetem.

V atmosféře rodinné zabijačky gradují dobré i špatné vlastnosti hlavních hrdinů.
Podle scénáře se příběh odehrává někde na Osoblažsku, nebo spíš obecně zachycuje vykořeněné místo v Sudetech. Zkrátka se odehrává v česko-polském pohraničí, které režisér Adam Martinec i kameraman David Hofmann velmi dobře znají jako svůj rodný kraj.
„Je sem daleko z Česka i z Polska. Zdálo by se, že odtud lidé jen odjíždějí nebo tady umírají a moc nového se zde neděje. Já jsem ale přesvědčený, že jde o krásný kraj se zajímavými lidmi. Je plný úžasných příběhů,“ popsal Adam Martinec atmosféru pohraničí, kterou se snaží převést do filmového jazyka. „Rituál zabijačky je pro mě ohromně zajímavý fenomén,“ vysvětlil Adam Martinec, jak ho napadlo příběh o rodinných vztazích zarámovat zabijačkou.
Obsazuje herce po boku neherců
Pro předchozí filmy Cukr a sůl i Anatomie českého odpoledne je typické propojení známých herců a talentovaných neherců, kteří tak trochu hrají sami sebe.

Také ve filmu Mord se pravděpodobně objeví známé tváře z Krnovska. Důležitým poradcem filmařů je Karel Martinec, otec Adama Martince. Jeho vzpomínky a zabijačkové historky byly důležitou inspirací při hledání námětu, při psaní scénáře i při výběru lokací.
Většina záběrů vznikne na jednom místě v domku se zahradou, ale klíčová je také scéna návštěvy vepřína. Při hledání lokací narazili filmaři na zajímavou skutečnost. České velkochovy prasat z ekonomických důvodů postupně končí, takže spousta vepřínů už je prázdných. Proto se filmaři při hledání funkčních vepřínů porozhlédli také na polské straně hranice.