Ve smlouvě s městem se REKOLA Bikesharing zavázala, že zajistí dostupnost 120 městských kol, s výjimkou zimního období. Proto je jich aktuálně v krnovských ulicích méně, ale minimálně by jich mělo být k dispozici padesát i v zimě. Vypůjčit si je bude možné v 34 stanicích, jejichž umístění se nemění.

Půlhodina zdarma

„S novým dodavatelem se nám podařilo vyjednat ještě lepší podmínky pro uživatele, než jsme avizovali v listopadu. K původním 15 minutám zdarma, které mají garantované od města, dostanou dalších 15 minut zdarma od společnosti REKOLA. To znamená, že každou jízdu mají prvních 30 minut zdarma. Následný poplatek za dalších 30 minut jízdy bude činit 15 korun, přičemž původně to bylo 24 korun,“ uvedla referentka odboru rozvoje města krnovské radnice Kristýna Kutálková.

Dosud bylo v Krnově 95 procent všech realizovaných výpůjček do 15 minut, tudíž je cyklisté měli zcela zdarma.

Bez aplikace si kolo nepůjčíte

Dobrou zprávou také je, že společnost pro Krnovany připravila úplně nová kola. O provoz krnovského bikesharingu, to znamená převoz kol mezi jednotlivými stanicemi a opravy kol, bude zajišťovat zaměstnanec přímo v Krnově na plný úvazek. „To, že servis kol a řešení akutních situací, o které není nouze, bude přímo v místě, kde kola jezdí, je obrovskou výhodou,“ dodává Kristýna Kutálková.

K půjčování ale bude potřeba si stáhnout do mobilního telefonu aplikaci Rekola a zaregistrovat se v ní. Následný postup je podobný jako u dřívějšího poskytovatele sdílených kol, společnosti Nextbike. „Načtením QR kódu na košíku kola se zámek na zadním kole automaticky odemkne. Po ukončení jízdy bude potřeba bicykl zaparkovat na stanovišti a zamknout ho páčkou na zadním kole,“ popisuje Kristýna Kutálková.

Růžová repasovaná kola

Firma Rekola provozuje kola repasovaná. Krnov tedy čekají růžová kola s různými typy rámů, ale s unifikovanými díly. Projet se na kolech Rekola je v současnosti možné v Praze, v Brně nebo v Českých Budějovicích.

S rozmachem bikesharingu přibývá firem poskytujících systémy sdílených kol, což v tržním prostředí přináší vyšší konkurenci.

„Výběr dodavatele služby probíhal dle zákona o zadávání veřejných zakázek ve zjednodušeném podlimitním řízení. Do soutěže se přihlásili dva provozovatelé, přičemž na základě nižší nabídkové ceny zvítězila společnost Rekola Bikesharing,“ popisuje referentka odboru rozvoje města Kristýna Kutálková.

Na konci roku 2023 se začali ozývají uživatelé bikesharingu, kteří mají předplacený kredit u původního provozovatele, tedy Nextbike.

Nevyčerpané kredity uplatníte jen v jiném městě

Kdo nevyčerpal kredit do konce listopadu 2023, může ho využít například v Opavě, v Ostravě nebo v Olomouci.

Kredity Nextbike totiž nejsou vázány na konkrétní město, ale uživatel je může použít všude tam, kde Nextbike službu provozuje, což zahrnuje řadu evropských měst.