Ti schválili dva důležité dokumenty - akční plán udržitelné městské mobility na rok 2024 a akční plán koncepce cyklistické dopravy.

Co to bude znamenat pro ty, co preferují před jízdou autem ekologičtější kola? „Naší snahou je, aby celý průtah městem byl postupně zklidněný a cyklisté jím mohli bezpečně projíždět. Na Říčním okruhu by se ještě letos měly objevit cyklistické pruhy, které umožní bezpečný pohyb cyklistů po této rušné komunikaci. Cyklopruhy o šířce jeden a půl metru nebudou fyzicky oddělené od ostatního provozu, ale budou barevně zvýrazněné,“ řekl k tomu koordinátor městské mobility Michael Cestr.

Ve směru od Sídliště Pod Cvilínem do centra cyklopruhy navážou na cyklostezku, která v Opavské ulici v blízkosti Kauflandu odbočuje na Hlavní náměstí.

Křižovatka Říční okruh - Šmeralova - Svatováclavská byla kvůli rekonstrukci uzavřena od 15. srpna do 15. listopadu 2023. Nyní si řidiči i chodci zvykají na nové řešení odbočovacích pruhů, ostrůvků a přechodů. 16. listopadu 2023
Je bezpečnější? Auta i chodci se seznamují s novou křižovatkou v Krnově

„Cyklista bude mít na výběr jet buď přes pěší zónu, nebo po hlavní cestě. Tato rychlá alternativní trasa bude vhodná pro cyklisty, kteří se potřebují dostat z jednoho konce města na druhý, například do práce. Cyklopruhy povedou po obou stranách vozovky na Říčním okruhu až do Jesenické ulice, kde budou ukončeny u přejezdu pro cyklisty spojujícího Mikulášskou ulici s náměstím Hrdinů,“ popsal zamýšlenou výslednou podobu záměru Michael Cestr.

V současné době probíhá projektová příprava, kterou město potřebuje pro jejich povolení. „Zatím nevíme, jestli je letos stihneme vyznačit v celé délce, ale na Říčním okruhu by provedeny být měly,“  upřesnil koordinátor.

Projektují se rovněž opatření ve prospěch cyklistů v Revoluční ulici, kde se počítá rovněž s cyklopruhy.

První den provozu nového nákupního centra S1 v Krnově.
V Krnově otevřelo nové obchodní centrum. Nabízí sedm prodejen. Podívejte se

„Musíme se zde ale vypořádat s problematickým úzkým úsekem mezi hotelem Praha a křižovatkou s ulicí Čsl. armády, proto s realizací počítáme až příští rok,“ říká Michael Cestr a dodává: „V budoucnu bychom chtěli cyklopruhy v Revoluční ulici přestavět na takzvané dánské cyklistické pásy, které jsou fyzicky, většinou výškově, odděleny jak od aut, tak od chodců.“

Do akčních plánů je zařazena i příprava dalších prvků cyklistické infrastruktury, které zvyšují bezpečnost nejen cyklistů. Patří mezi ně cykloobousměrky například v ulicích Boční (pod Cvilínem) či Kollárova (pod Ježníkem) nebo vybudování stezky pro cyklisty v Petrovické ulici v úseku od centra města k řece Opavici.

Sušení obilí, také k tomu posloužilo náměstí v Bruntále.
SERIÁL DENÍKU: Jak jsme žili na Bruntálsku. Náměstí Míru v Bruntále

„Zároveň se pokusíme vyřešit převedení cyklistů přes křižovatku Říčního okruhu se Svatováclavskou ulicí, především s ohledem na cyklistickou dopravu v ose centrum města – základní umělecká škola na náměstí Míru. Zatímco tyto akce teprve připravujeme, realizovat v tomto roce se v každém případě budou cykloobousměrky na Janáčkově náměstí a sdružený přechod pro chodce a cyklisty přes Opavskou ulici v blízkosti křižovatky s ulicí K Řempu,“ uzavřel Michael Cestr.