Občané si stěžovali například na chování sousedů, rušení nočního klidu, na štěkající psy v domě, obtěžování obyvatel domu, padající omítku z fasády soukromého objektu, chování strážníka, hluk z fitcentra na Hlavním náměstí, znečišťování vody a podobně.

Osmnáct stížností bylo vyhodnoceno jako oprávněné, osm bylo oprávněných částečně a čtyřiadvacet se řadí do kategorie neoprávněných. Tři stížnosti byly stornované nebo postoupené jinému orgánu. Tři byly v době rekapitulace a bilancování loňského roku ještě ve vyřizování.

Město Krnov loni obdrželo také pět petic. Týkaly se výstavby dětského hřiště pod Ježníkem (částečně oprávněná), uzavření mostu v Opavské ulici (oprávněná), zákazu vjezdu před vchod ZŠ Janáčkovo náměstí (oprávněná) a zajištění bezpečného průjezdu u MŠ Hlubčická (oprávněná).

Petice ohledně pokácení lípy byla postoupená jinému adresátovi, protože pro tyto případy jsou kompetentní orgány ochrany přírody.

Počet stížností a petic se v posledních letech příliš nemění. Za rok 2014 pracovnice kanceláře tajemníka, interního auditu a kontroly přijaly 65 stížností a 4 petice. V roce 2013 na krnovský úřad přišlo 60 stížností a 3 petice.

Rovněž poměr oprávněných a neoprávněných stížností zůstává obdobný.