Konkrétně právě ne Bruntálsku krajští zastupitelé podpořili dva projekty, které pomohou zvýšit atraktivitu Slezské Harty a Osoblažska.

„Obě oblasti patří mezi vyhledávané cíle turistů nejen z Česka, ale i ze zahraničí. Ročně na Osoblažsko a na Slezskou Hartu míří tisíce návštěvníků toužících po ojedinělých zážitcích v nádherné přírodě. Proto jsme těmto oblastem poskytli výhodný úvěr, který jim pomůže velmi rychle uskutečnit plány v rozvoji cestovního ruchu,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro cestovní ruch Jan Krkoška.

Malý Štokr a osoblažská úzkokolejka jsou neodmyslitelným symbolem Osoblahy. Ilustrační foto.
Nádraží na Osoblažce čeká citlivá rekonstrukce, začne v květnu

Podpořenými subjekty jsou Mikroregion Slezská Harta a obecně prospěšná společnost Osoblažská úzkokolejka, které v rámci výzvy přeshraničních operačních programů EU Česko – Polsko a Česko – Slovensko obdrží finance na realizaci dvou strategických projektů. „Vzhledem k tomu, že je podle podmínek evropských dotačních programů nutné projekty předfinancovat z vlastních zdrojů, poskytl Moravskoslezský kraj oběma subjektům úvěr 60 milionů korun,“ upřesnil náměstek hejtmana Jan Krkoška.

Osoblažská úzkokolejka.
VIDEO: Co má společného Harry Potter a Moravskoslezský kraj? Budete se divit!

Díky projektu s názvem Úzkokolejka - turistický cíl/Wąskotorowka - cel turystyczny budou zrekonstruovány historické nádražní budovy na trase Osoblažské úzkokolejky a zpřístupněny návštěvníkům „Osoblažská úzkokolejka je nejstarší úzkokolejkou na území historického Českého Slezska. Představuje jedinečné technické dědictví našeho regionu, což ji řadí mezi atraktivity zapojené do tzv. Technotrasy. Jízda historickými vagóny taženými parní lokomotivou, je velkým lákadlem hlavně pro rodiny s dětmi. Rekonstrukce historických nádraží přispěje k zatraktivnění celého Osoblažska,“ řekl náměstek hejtmana Jan Krkoška.

Před vybudováním Slezské Harty bývala Nová Pláň součástí Karlovce a pak Bruntálu. Dnes patří k nejmenším obcím v České republice.
Nová Pláň. Obec u Slezské Harty patří k nejmenším. Její pohlednice je vzácnost

Mikroregion Slezská Harta, který je také součástí Technotrasy, využije úvěr ve výši 38 milionů korun na předfinancování projektu, jehož cílem je vybudování a rekonstrukce cyklotras v oblasti přehrady Slezské Harty. V rámci přeshraniční spolupráce Moravskoslezského a Trenčianského kraje budou cyklotrasy sloužit návštěvníkům z obou stran hranice a budou propojovat stávající síť cyklotras. Díky tomuto projektu bude s hrází vodní nádrže cyklostezkou propojeno i město Bruntál. „Ročně k nádrži zamíří desítky tisíc návštěvníků, a to nejen kvůli možnosti přírodního koupání, vodním sportům, krásnému okolí, ale také možnosti projet se elektrolodí. Věřím, že nové cyklotrasy potěší všechny vyznavače cykloturistiky,“ dodal náměstek hejtmana Jan Krkoška.