„Kontakt se zvířaty je pro děti velmi důležitý, podněcuje komunikaci, rozvíjí sociální cítění dětí, a ne každý má přitom možnost chovat nějaké domácí zvíře. Obzvláště pro děti s postižením je takový kontakt velmi přínosný," vysvětlila učitelka Marie Adámková.

„Kuky má čtyři roky, canisterapii se s ní věnuji odmala, pořídila jsem si ji pro tyto účely," uvedla Libuše Kulawiak, která se terapii se zvířaty věnuje už deset let.

Do školek a jiných zařízení ji zvou nejčastěji se psy, může ale přivést i jiná zvířata. „Pracujeme s koněm, papoušky, kočkami, fretkou, morčátky, jak si kdo přeje. Krokodýla ale samozřejmě nemáme, ten by na to nebyl vhodný," představila s úsměvem svůj „tým spolupracovníků" Libuše Kulawiak.

Děti si mohly na vlastní kůži vyzkoušet relaxaci se psem a hlavně si užily jeho přítomnost. „Směly ho pohladit, dát mu dobrotu a každý se s ním mohl pomazlit, lehnout si na něj a vyfotit se. Pro některé děti to byl vůbec jejich první kontakt se psem a byly nadšené," přiblížila dění ve školce Marie Adámková.

A co se dětem líbilo nejvíc? „Děti mají nejraději, když mohou pejsky nakrmit, oblíbené je také schovávání piškotů, pro mne samotnou je hezké vidět, jakou mají děti radost, když pejsci piškoty najdou," odpověděla Libuše Kulawiak, která na canisterapii využívá osm psů.

Mateřská škola Karla Čapka 
v Krnově je jediným předškolním zařízením ve městě, které se zaměřuje na péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

„Naším posláním je zajistit všestrannou péči dětem s tělesným postižením a smyslovým postižením, dětem s vadami řeči, popřípadě s lehkou mentální retardací, a dětem zdravým tak, abychom jim umožnili kontakt se svými vrstevníky a zajistili předškolní vzdělávání podle jejich schopností," uzavřela Marie Adámková.

Gabriela Mathiasová