Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K výlukám přibyla i uzavírka

Dlouhodobé výluky na trati Krnov - Jeseník - Šumperk začaly 14. dubna, na trati Krnov - Opava nejezdí vlaky od 1. dubna. Teď se kvůli rekonstrukci na sedm měsíců uzavřela i silnice přes Červenohorské sedlo.

19.4.2016
SDÍLEJ:

Silnici na Červenohorském sedle čeká druhý rok oprav.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Důležitou spojnicí mezi okresy Bruntál, Šumperk a Jeseník je silnice přes Červenohorské sedlo a takzvaná železnice Aloise Nebela neboli trať z Krnova přes Jeseník do Šumperku. Shodou okolností na strategické silnici i železnici začínají stavební práce téměř současně.

Na trati letos zvládnou čtyři akce

Na horské železnici přes Ramzovou se v letošním roce uskuteční čtyři stavební akce. Práce ve stanici Jeseník užbyly zahájeny. V plánu je rekonstrukce nádraží v Hanušovicích a na trati mezi Jindřichovem a Lipovou-lázněmi. Stavbaři v letošním roce dokončí velkou investici mezi Bludovem a Hanušovicemi.

Se stavebním ruchem se pojí velká výluka. Mezi Bludovem a Lipovou-lázněmi nebudou až do 3. října jezdit žádné vlaky. Cestující budou muset přesedat do autobusů. „Také všechny vlakové spoje v úseku Hanušovice - Staré Město pod Sněžníkem a opačně nahradí autobusová doprava," doplnila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Modernizace silnice přes sedlo začíná

Na jižní straně Červenohorského sedla od soboty 16. dubna pokračuje modernizace silnice. Zde práce skončí 14. listopadu. Loni stavbaři kompletně zrekonstruovali tři kilometry silnice, letos jim zbývá dokončit další pětikilometrový úsek.

V současnosti už stavbaři v horní části silnice pracují. Zabezpečují gabionovou zeď, za níž se při tání sněhu projevila degradace svahu. „Abychom zabránili případnému sesuvu a škodám, dohodli jsme se se zhotovitelem, že ještě před zahájením stavební sezony zeď o jeden metr navýšíme," sdělil ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Kamiony musí jet až přes Bruntál

Po dobu uzavírky na Červenohorském sedle budou muset kamiony vyšší než 3,9 metru využít dlouhou objížďku. Najedou 94 kilometrů přes Bruntál, Nové Heřminovy a Vrbno pod Pradědem.

Osobní auta mezi Šumperkem a Jeseníkem budou jezdit po kratších objízdných trasách přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou lázně.

Opravenou silnici překlene lávka

Pětikilometrový úsek silnice, který zbývá v letošním roce zrekonstruovat na jižní straně Červenohorského sedla, využijí první auta v půlce listopadu. Obnovu nejdůležitější silniční spojnice Jesenicka s vnitrozemím vezmou stavbaři důkladně.

Starou úzkou silnici odstraní a odeberou i zeminu pod ní. Ve stejném místě postaví novou širší komunikaci s více podkladovými vrstvami, aby vozovka odolala současnému provozu včetně těžkých nákladních vozů.

„Aby se mohla cesta rozšířit, musí se na zářezové straně postavit gabionové zárubní zdi a násypové straně se musí svah nakolmit pomocí technologie vrstvených vyztužených násypů," popsal ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Na Červenohorském sedle letos obec Loučná dokončí stavbu lávky, která propojí dvě části lyžařského areálu. Dosud zde kvůli pohybu turistů po silnici první třídy vznikaly nebezpečné situace.

„Po silnici se v létě i v zimě pohybují chodci a lyžaři dokonce s lyžemi na nohou. Kolizí s auty tak bylo nepočítaně. Problém představují i rolby, které přejíždí mezi oběma skiareály a ničí povrch komunikace," objasnil potřebnost lávky starosta Loučné nad Desnou Jaroslav Sembdner.

Jaká bude Nebelova trať po modernizaci

Kvůli rekonstrukci přijde trať částečně o svůj starosvětský půvab, ve kterém se odehrávají komiksové a filmové příběhy železničáře Aloise Nebela. Sdružení cestovního ruchu dokonce usilovalo o vyzdobení vlaků portrétem této komikové postavy, to ale pro České dráhy by to bylo problematické.

Lokomotiva i vagony se totiž běžně přesouvají i na jiné tratě v republice. Nejdále stavbaři pokročili s přestavbou železniční stanice v Jeseníku. Jsou zde již patrná bezbariérová nástupiště a nová podoba kolejiště.

„Cílem akce je zlepšit komfort cestujících při nastupování do vlaků a přístupu k nim a zvýšit bezpečnost dopravy instalací nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Celková přestavba čeká i nádraží v Hanušovicích. Stavbaři se zaměří také na úsek železnice mezi Jindřichovem a Lipovou-lázněmi. Zde měly být práce hotové už loni, vybraná firma ale dílo nezvládla. Správa železnic proto musela hledat nového zhotovitele.

Autor: Petr Krňávek, František Kuba

19.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na vrcholu hory Kazbegi v Gruzii. Adam Matějka úplně vpravo.

Adam Matějka: To, jestli horu zdoláte, záleží taky na tom, jak se cítíte

Jiří Doleček vydal knihu Popraviště aneb zpověď volyňského Čecha. Narodil se na Ukrajině, ve svých čtrnácti letech dal sbohem Sovětskému svazu a od roku 1947 už byl studentem krnovského gymnázia.

Zámek Linhartovy právě nabízí výstavu na téma volyňských Čechů

Řezbář se chystá na antické bohy

Zeus, Poseidon a další postavy antických bájí najdou své místo v galerii proslavené betlémem.

Kam o víkendu za fotbalem?

Přinášíme vám přehled sportovních utkání o víkendu 21. a 22. října.

Myslivecká mše s ukázkou pasování

K velmi působivým mysliveckým zvykům a tradicím patří Svatohubertské mše. Díky nim se veřejnost může seznámit i s některými starodávnými mysliveckými rituály.

Měření škodlivost neprokázalo. Zápachu asfaltu se Krnov nezbaví

Poškozuje provozovna, kde se roztápí asfalt, ovzduší v Krnově? Ze dvou měření čistoty ovzduší vyplývá, že ne. Lidé bojující proti asfaltovně ale měření zpochybňují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení