Luca Aldrighi v úvodu své přednášky promítl pohled z vnitřku kytary a krejčovské zátiší.

„Důležitou hodnotou Krnova je jeho proslulost výrobou hudebních nástrojů a textilu. Tím je Krnov jedinečný, a proto jsme chtěli tyto prvky zkombinovat ve svém novém pojetí Prioru,“ uvedl architekt.

Krejčovský princip stříhání, šití a vyšívání umožnil Prioru ušít perfektně padnoucí oblek.

„Všimněte si, že všechny prvky uvnitř kytary jsou organické a oválné, nejsou tam žádné rovné linie. Světlo tam přichází ze shora. Proto je tam navržena galerie se schodištěm, která přivádí světlo na náměstí na úrovni knihovny. Prior bude tvořit něco jako ochrannou hradbu před okolím, která neseparuje, ale slučuje,“ shrnul architekt základní principy projektu.

Krnov proslavily kytary Rieger – Kloss. Oblé křivky uvnitř kytar a světlo shora inspirovaly architekty při úvahách o nové podobě Prioru. Navrhli galerii s oblým schodištěm, která do Prioru přivádí světlo shora.Zdroj: Deník / František Kuba