Dlouhá léta patřilo k nešvarům v Holčovicích pití alkoholu na veřejnosti. Protože podnapilý občan nepůsobí příliš esteticky a nenabízí správný příklad ani vůči dětem, zastupitelům obce v čele se starostou došla trpělivost. Od ledna letošního roku pod možností přísné sankce pití alkoholu na vybraných místech učinili přítrž.

„Alkohol byl noční můrou naší obce, a navíc u nás po celá desetiletí funguje protialkoholní léčebna. V posledních letech jsme se zastupiteli upozorňovali naše občany, že není vhodné, aby pili alkohol na veřejném prostranství. Tedy přímo před obchodem, který je nedaleko od základní školy. Nikdo z nich naše pobídky nebral vážně. Děti se tak musely dívat na opilce jak zvrací, močí na stěnu obchodu a podobně. Tomu jsme museli zabránit. Vždyť žáci, kteří kolem těchto míst chodí do školní tělocvičny, nepotřebují vidět případy vrávorajících a vulgárních opilých osob,“ řekl Pavel Šprinz, starosta obce.

Se zastupiteli proto dle vzoru Českého Těšína, Nového Jičína a dalších obcí sepsali obecně závaznou vyhlášku, která zamezuje pití alkoholu na veřejném prostranství. Ve vyhlášce jsou zejména uvedena místa zákazu, jako například autobusové zastávky. Alkohol se v Holčovicích nesmí pít ani 100 metrů od škol a školních zařízení.

„Nešlo nám o to, abychom někomu řídili život, ale chceme, aby neměli žáci školy a mladí lidé na očích neustále jen takovýto příklad života. Velice nás také trápily škody, které lidé posilněni alkoholem páchali,“ pokračoval starosta Šprinz. Dle vedení obce lidé vyhlášku berou vážně.

„Sám jsem vysvětloval důvod vyhlášky chlapům přímo v hospodě a jsem rád, že alespoň část z nich ji považuje za správný krok. Zatím ji všichni dodržují, což nás velmi těší. Samozřejmě, že zákaz požívání alkoholu neplatí v restauračních zařízeních, jejich zahrádkách a předzahrádkách. Zákaz neplatí například 1. ledna a 31. prosince. Neplatí ani ve dny, kdy jsou pořádány či spolupořádány kulturní akce obcí, nebo některou z jeho příspěvkových organizací. Upřesnění a výjimek je více a lidé si je mohou přečíst na úřední desce,“ dodal starosta.