Lidé, kteří ji zrekonstruovali, totiž měli o její osud strach. Jak nám včera dopoledne sdělila tisková mluvčí MP Pavla Losertová, nebyly prý tyto obavy na místě. „O žádném odcizení ani o pokusu cokoliv z tramvaje odcizit nemáme na městské policii záznam,“ řekla Losertová s tím, že během dne sice strážníci nemohli být u tramvaje nepřetržitě, nicméně hlídky byly podle jejích slov v centru posíleny o čtyři strážníky.
Jakmile však zapadlo slunce a nad Opavou se rozprostřela noc, dostal vystavený vůz své regulérní osobní strážce. „V nočních hodinách se pak v okolí tramvaje pohybovala naše hlídka nepřetržitě,“ popsala mluvčí bezpečnostní opatření, které MP zavedla na ochranu unikátního historického kousku, jehož interiér, přeplněný historickými cennostmi, jako by zloděje k aktivitě přímo vyzýval.
„Tramvaj má tolik cenných a originálních dílů, že jsme měli obavy nechat ji v Opavě vystavenou přes noc. Zástupci magistrátu nás ujistili, že zvýšená bdělost strážníků i kamerového systému zabrání škodám,“ uvedl Jaromír Foltýn z krnovské firmy Olpas Moravia, která dokázala ze dvou totálně prohnilých kusů opavských tramvají postavit něco mezi přesnou replikou a originálem.
Na samotném způsobu hlídání vystavené tramvaje se dohodl ředitel MP Richard Szotkowski s ředitelem opavského dopravního podniku Hynkem Woitkem ještě předtím, než vůz do Opavy přicestoval. „Co se vandalství týče, absolutně mu sice zabránit nedokážeme, ale kamerový systém jeho odhalení i okamžité zakročení umožňuje,“ tvrdil Szotkowski.