Několikatunová loď už se na vodu přehradní nádrže s největší pravděpodobností nevrátí. „Nedostal jsem výjimku na použití dieslového motoru, jiné lodě na ně výjimku mají. Problém je také nabíjení agregátu, trvá třeba devět hodin a motor vydrží tak čtyři. Navíc nemá dostačující výkon, aby zvládl třeba větší poryvy větru. Nemůžu ohrozit bezpečí cestujících a také nemohu věčně provoz plavidla dotovat ze svého,“ řekl Oldřich Kodeda.

Záměry na boční kolesový pohon a instalaci skutečného parního stroje představují statisícové náklady. „Dostal jsem nabídku odjinud, třeba z magistrátu Olomouce, ale i z Čech. Mohl bych plout po Moravě i po Labi, navíc mě nikdo neomezuje v tom, pro jaký motor se rozhodnu. Takže uvažuji, že sem namontuji dřívější dieslový motor a vyjedu, kam mi bude libo. Nebudu muset investovat tak obrovské částky a přitom zaručím lidem pohodlnou a bezpečnou plavbu. Nebo loď jednoduše prodám a budu si užívat důchodu,“ uvedl Kodeda.

To poslední mu sotva uvěří lidé, kteří Oldřicha Kodedu znají jako činorodého člověka, stále v pohybu a s obdivuhodnou fyzickou kondicí. Je členem Českého klubu velocipedistů, který v českých zemích působí už od roku 1880.