Při tom ale existuje elektromobil, který v Bruntálu můžete běžně potkat už dnes. Je tak originální a barevný, že ho nelze přehlédnout. Ulice Bruntálu brázdí norský Buddy Cab s elektromotorem, který se řadí k nejmenším autům na světě.

Tento prcek ve spojení s přívěsným vozíkem získá vlastnosti velkého auta. Tedy aspoň co se týká velikosti přepravovaných nákladů. Majitel musí počítat s tím, že Buddy je sice plně funkční auto, ale s dojezdem jen 60 až 80 kilometrů podle počasí, ročního období a váhy řidiče. A podle toho, jestli jezdí po Bruntálu z kopce nebo do kopce. Z kopce může dosáhnout maximální rychlosti až 80 kilometrů v hodině.

Dostatečnou bezpečnost posádky zajišťuje ocelový trubkový rám s deformačními zónami, takže Buddy nemá ani airbagy. Ani s posilováním brzd a řízení nebo s asistenčními a protismykovými systémy si výrobce miniaturního elektromobilu příliš nelámal hlavu. Název Buddy Cab odkazuje na odnímatelnou střechu. Buddy se dlouho prodával pouze v Norsku. V Česku je to stále dost vzácný dopravní prostředek, takže jeho výskyt právě v Bruntálu je překvapením. Buddys bývají většinou dodávány na trh v jasných výrazných barvách, aby je v silničním provozu řidiči větších aut nepřehlédli.

Samotné auto, nebo snad spíš městská elektročtyřkolka, váží 400 kilogramů. Pokud jezdí na olověné baterie, ty samy o sobě váží dalších téměř 400 kilogramů. Akumulátory jsou kvůli snížení těžiště uložené pod podlahou mezi nápravami. Spartánsky působící interiér elektromobilu údajně nabízí prostor třem lidem sedícím vedle sebe. Před deseti lety se pořizovací cena Buddy Cab v Evropě pohybovala kolem 640 tisíc korun. Jak dnes předpovídá bývalý ministr životního prostředí Ladislav Miko, elektromobily budou postupně stále levnější a dostupnější i v Bruntálu.