Krnov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD nedávno pozvalo krnovskou veřejnost na setkání v Koncertní síni sv. Ducha, kde byl představen severovýchodní obchvat.

Ten je dlouhý 7,5 kilometru a bude stát přibližně miliardu. Jeho účelem je nejpozději do roku 2021 propojit opavskou a albrechtickou výpadovku.

Aby mohly přes Krnov jezdit do Polska kamiony bez omezení tonáže, je nutné navíc vybudovat přeložku Petrovické ulice. Ta už je vyprojektovaná stejně jako takzvaný západní obchvat přes Ježník.

Jeho úkolem bude propojit bruntálskou a albrechtickou výpadovku a odklonit kamiony z ulice Partyzánů do lesů na Ježníku. Zastupitel Petr Vartecký (KSČM) položil zásadní otázku:

„Víme, že propojení Albrechtické a Bruntálské přes lesy na Ježníku už máme vyprojektované. Máme ale šanci se dožít realizace? Má to ŘSD aspoň v dlouhodobém plánu?“ zeptal se Vartecký.

Přestože tyto dopravní stavby jsou státní investicí, o jejich realizaci usilují také města, která k tomuto účelu založila Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57. Tajemník tohoto sdružení Martin Dostál považuje přeložku Petrovické ulice i obchvat přes Ježník za nezbytnost.

„Jsme v úzkém kontaktu s ministerstvem dopravy. Představa, že budeme pasivně čekat, až nám tato přeložka a obchvat přes Ježník spadnou z hůry a někdo z Prahy napadne ji realizovat, za mě absolutně nepřipadá v úvahu. Už jsme se dohodli se zástupci samosprávy, protože i Krnov je členem našeho sdružení, že za společné peníze budeme zadávat technické studie na přeložku Petrovické ulice a napojení dopravy od Bruntálu na severovýchodní obchvat Krnova. Necháme spočítat ekonomiku,“ uvedl Martin Dostál s tím, že už existuje platné stanovisko EIA, které bylo nedávno prodlouženo o dalších pět let.

„Představa, že bychom měli čekat, co nám Praha nadělí, nefunguje, protože my jsme pro ně výspa kdesi na severu. Problémy Opavska, Bruntálska a Krnovska je moc nepálí. Takže musíme předprojektovou přípravu udělat sami. Už jsme dohodnuti s Ministerstvem dopravy na úpravách technické studie. Až to budeme mít všechno na stole, tak to chceme prostřednictvím ŘSD Ministerstvu dopravy naservírovat na podnose,“ uzavřel Dostál s tím, že ať už se ministerstvo k těmto záměrům na doplnění dopravní infrastruktury postaví jakkoliv, sdružení bude realizaci aktivně podporovat.