Projekt je zaměřen na dřevo ve všech jeho možných podobách. Studenti si vždy neuvědomují všechny jeho podoby, kam až zasahuje. Například v hudební výchově jsou to nástroje, i papír se vyrábí ze dřeva, i vrbenská škola je plná dřevěných předmětů.

„V rámci projektu jsou i plánovány různé besedy se zástupci Chráněné krajinné oblasti Jeseníky, meteorologické stanice nebo společnosti Actaea z Karlovic," řekla Jitka Krätschmerová z vedení školy.

Děti se do Doby dřevěné aktivně zapojily. V době volna i vyučování se jim objevují nové a nové pohledy na dřevo a funkci, kterou plní. Mnozí například nevěděli, že jsou často v erbech mnoha obcí a měst zobrazeny stromy. Proto nakreslili vlastní mapu České republiky a jednotlivá místa i s erby do ní zakreslili. „Stromy se objevují už i v názvech měst. Snažíme se naše snahy pojmout poutavým způsobem, aby to mladé lidi bavilo," uvedla Krätschmerová.

Studenti zároveň překládají názvy stromů a dřevin do cizích jazyků, němčiny a angličtiny. V rámci biologie pro změnu sestavují herbář, hotový už mají podzimní a chystají se na jarní. Projekt umožňuje škole uspořádat rovněž adaptační kurzy, při nichž se studenti mezi sebou lépe poznávají i mimo třídy a lavice.

„Vloni běžel adaptační kurz vůbec poprvé a ohlasy byly velmi dobré. Některé děti ze školy odcházejí, jiné přicházejí a kolektiv podobné záležitosti stmelují," sdělila Krätschmerová. Už je v přípravě další adaptační kurz pro příští školní rok. Kurzy se osvědčují také pro to, že se všichni studenti ani znát nemohou. Všichni nejsou místní, mnoho z nich do Vrbna pod Pradědem dojíždí