CDT pojal tuniskou rallye jako ostrou přípravu před lednovou Rallye Dakar 2011, která se potřetí v řadě pojede v Argentině a Chile. Čtvrtá etapa tuniské testovací rallye nepřinesla týmu výsledkové žně, přesto ji však pilot a šéf Marek Spáčil hodnotil pozitivně. „Když řeknu, že těch dvě stě kilometrů bylo strašných, možná nejhorších v mé kariéře, tak mi to budeš věřit?“ vyznal se po zdolání etapy Marek Spáčil.

Závodní Tatra 815 4x4 Dakar, se kterou vyjede na Rallye Dakar pilot Martin Kolomý ze Starého Města u Bruntálu, je na tom technicky lépe, než kdy předtím. „Navzdory technickým problémům s předkem jsme nakonec dokázali dojet do bivaku. Za klíčové považuji to, že nový motor šlape ještě lépe, než ty pověstné švýcarské hodinky,“ uvedl Spáčil.

Neméně důležité je to, že stejně dobře funguje i celý systém chlazení a to i při vysokých teplotách a plné zátěži. Teplota vody nešla přes 82 stupňů celsia, což je prý po zkušenostech z letošního Dakaru malý zázrak. Tyto parametry jsou z pohledu šéfa týmu pro účast na Dakaru 2011 naprosto klíčové. Osádka přišla zároveň na pár fíglů, které vozidlo technicky vylepší. Přesto tým nakonec přenocoval v poušti.

Trialová trať mezi dunami v okolí Ksar Ghilane nebyla příliš vhodná pro kamiony, ale v tom problém nebyl. „Mírné starosti nám přineslo ložisko levé kloubové hřídele, tedy poměrně banální vada materiálu, kterou bychom za normálních podmínek hravě vyřešili,“ posteskl si Spáčil. V poušti se posádka nemohla spolehnout na asistenci a mechaniky, neměla s sebou ani některé náhradní díly. Všechno si veze na korbě Tatry.

„V praxi jsme tak mnoho dun projížděli jen s pohonem zadní nápravy, díky čemuž jsme několikrát zapadli. Vykopání devítitunového auta v horku a písku chvíli trvá a pokud se vám to stane několikrát, tak se časová ztráta nasčítá,“ popsal útrapy Spáčil. Než jet v noci, tak CDT raději přenocoval v poušti. Teprve s rozedněním chlapi zjistili, že stojí pouhé dva kilometry od bivaku.

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký, další člen posádky CDT bere v tuniskou rallye jako vynikající přípravu na Dakar. „Přes den je tu kolem třiceti stupňů, v noci teplota padá na nějakých pět, což už je znát. Když všechno zhasne, tak je africká obloha tak jasná a čistá a navíc to ticho,“ romanticky vyprávěl David Vršecký. Za volant speciálně připravené Tatry si poprvé sedl během přejezdu z Bruntálu do italského Janova. Posledním členem posádky je navigátor Emil Baumgartner.