VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Červenohorské sedlo se opět zavírá

Červenohorské sedlo je důležitá spojnice mezi okresy Bruntál, Jeseník a Šumperk. Ode dneška bude neprůjezdné. Kamiony čeká objížďka přes Bruntál.

3.5.2017
SDÍLEJ:

Červenohorské sedlo je ode středy neprůjezdné. Výsledkem oprav bude rozšíření vozovky, stabilní svahy a lávka přes silnici I. třídy. Ta spojí jižní a severní část lyžařského areálu.Foto: DENÍK / Petr Krňávek

Silnice I/44 mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem se dostává do závěrečné fáze rekonstrukce. Kvůli stavebním pracím se od středy 3. května opět zavírá. Pokud bude stavbařům přát počasí, na kompletně opravenou cestu by se řidiči měli zase vydat 9. června.

„Zbývá položit finální obrusnou vrstvu vozovky, aplikovat vodorovné dopravní značení a reflexní knoflíky. Rovněž se budou instalovat trvalé svislé dopravní značky. V rámci dokončovacích prací se počítá i s vegetačními úpravami," uvedl šéf krajského Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Dodal ale, že dopady počasí na rychlost postupu stavebních prací nelze předem odhadnout. Ve vyšších polohách Jeseníků se totiž stále ještě drží zbytky sněhu.

Po dobu uzavírky budou muset auta mezi Šumperkem a Jeseníkem jezdit po objízdných trasách. Zatímco osobní auta mohou uzavírku řešit oklikou přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou-lázně, kamiony vyšší než 3,9 metru budou muset urazit čtyřiadevadesát kilometrů dlouhou objízdnou trasu přes Bruntál, Nové Heřminovy a Vrbno pod Pradědem.

„Sníh se kolem Červenohorského sedla ještě drží v příkopech, ale snad to stavbaři zvládnou. Objížďka přes Ramzovou není příjemná hlavně kvůli hustému provozu," řekl řidič Jiří Pecina.

Červenohorské sedlo bylo kvůli rekonstrukci uzavřené už loni v létě, když navíc dopravní situaci komplikovaly rozsáhlé opravy železniční trati mezi Hanušovicemi a Lipovou-lázněmi. Dosavadní práce provedené na osmikilometrovém úseku z Koutů na Červenohorské sedlo zahrnovaly výrazné rozšíření vozovky, její odvodnění a nové bezpečnostní prvky.

Svahy stabilizují masivní gabionové zdi, neboli konstrukce v podobě koše ze svařovaných síti z drátů, která se plní kamenivem. Loni se podařilo postavit lávku, která spojuje jižní a severní svahy lyžařského areálu. Poprvé ji turisté začali používat loni na podzim, přechod přes frekventovanou silnici první třídy je tak pro ně bezpečnější.

Zakázku na rekonstrukci silnice I/44 získalo sdružení firem Metrostav a Kareta. Tendr vyhrálo s cenou 249 milionů korun bez DPH.

Autor: Hana Kubová

3.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

83

Komentář šéfredaktora Deníku: Kdo zastaví ANO?

Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Krnov si zápas zbytečně zdramatizoval, ale nakonec vyhrál

Po středeční nešťastné porážce v Bohumíně se chtěli Krnovští hokejisté rehabilitovat v sobotu v domácím duelu s Rožnovem. To se jim povedlo, vyhráli 5:3, ale jasně vyvíjející utkání si sami zdramatizovali.

V souboji nováčků se radoval Rýmařov

Potřebovali konečně zabrat, a to se jim podařilo. Fotbalisté Rýmařova v souboji nováčků MSFL porazili na domácím trávníku Hodonín 3:2. V sestavě hostů nechyběl bývalý ligový špílmachr Tomáš Polách.

Králem voleb v kraji je Ivo Vondrák. Nemám ambici být ministrem, řekl Deníku

/ROZHOVOR/ „Nemám ambici být ministrem. Ale v politice nikdy neříkej nikdy,“ konstatoval v povolebním rozhovoru pro Deník hejtman a nově i poslanec Ivo Vondrák (ANO).

To jsou oni! Podívejte se, kdo bude nově hájit zájmy Moravskoslezského kraje

/FOTOGALERIE/ Kteří poslanci budou po volbách v dolní komoře parlamentu zastupovat a hájit zájmy Moravskoslezského kraje? Nejvíce mandátů získalo hnutí ANO. Podívejte se, kdo patří mezi nově zvolené poslance.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení