Už jsou k dispozici data za první měsíce. Zdá se, že transformace poštovních služeb v Bruntálu proběhla až nečekaně hladce. Na poště u bruntálského náměstí přibylo přepážek. Díky tomu se doba čekání dokonce zkrátila.

O aktuální situaci informoval manažer severomoravské sítě České pošty Pavel Smyček na nedávné schůzce, kterou inicioval starosta města Bruntálu Martin Henč. Starosta před schůzkou požádal zastupitele o spolupráci, aby měl maximum podnětů a poznatků ze strany veřejnosti.

Ze statistik předložených manažerem severomoravské sítě České pošty například vyplynulo, že po uzavření pobočky v Zeyerově ulici, k němuž došlo 1. července, odbaví zbývající pošta v ulici M. Tyrše průměrně o tisícovku lidí více. Posílený byl počet přepážek, které mohou klienti využívat.

Průměrný čas čekání je 6:31 minut, což je přibližně o minutu méně než v době, kdy v Bruntále fungovaly dvě pobočky. "Je ale třeba zdůraznit, že jde o průměrný čas za měsíc. Může se proto stát, že nárazově, například v období výplat, může být doba čekání na odbavení u okénka o něco delší. Klienti si také stále častěji objednávají schůzku předem," komentuje město Bruntál data z prvních měsíců po transformaci pošt.