Úsek frekventované silnice I/11 mezi Miloticemi nad Opavou a Bruntálem vede mimo zástavbu. Táhlé zatáčky na první pohled vypadají docela přehledně. Přesto se zde v pondělí 20. listopadu odehrála tragická srážka. Řidička vozu VW Passat po střetu se sanitou zemřela na místě a malé dítě utrpělo vážné zranění.
Neštěstí, které pravděpodobně způsobil smyk, odstartovalo diskusi, co by se v těchto místech dalo udělat pro zvýšení bezpečnosti. Diskutující čtenáři Deníku navrhují nejčastěji protismykový nástřik povrchu vozovky, který zdrsní asfaltový povrch v zatáčkách.
„Protijedoucí automobil VW Passat dostal s největší pravděpodobností na mokré vozovce smyk a narazil do sanitky. Řidička osobního auta z Bruntálska utrpěla zranění těžšího charakteru. Na místě zemřela,“ popsal policejní mluvčí René Černohorský, co předcházelo pondělní tragédii.
Nehoda s těžkým zraněním se ve stejném úseku odehrála také 3. září, kdy k havárii došlo rovněž v důsledku nepřizpůsobení rychlosti. Web portalnehod.cz, který mapuje nebezpečné úseky českých silnic, přisoudil tomuto místu mezi Miloticemi a Bruntálem trojku na stupnici rizikovosti od 1 do 4.
Současně potvrdil, že nejčastější příčinou nehod zde bývá nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
Také podle webu nehody.policie.cz je zde častou příčinou nehod nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Mezi další časté příčiny patří nezvládnutý manévr předjíždění a nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly.
Řidiče varuje také dopravní značení, že v neobydlené oblasti mimo zástavbu hrozí na silnici zvýšený pohyb divoce žijící zvěře. Nicméně nehody.policie.cz i portalnehod.cz se shodují, že jen minimum nehod tady skončilo v minulosti smrtí nebo těžkým zraněním.
Čtenáři Deníku vzpomínají, kolik aut v zasněžených příkopech lze zahlédnout každou zimu. Diskutují, zda je vůbec v lidských silách za všech situací správně odhadnout vlastnosti vozovky a přizpůsobit jim aktuální rychlost.
Shodují se, že úsek mezi Miloticemi a Bruntálem sice na první pohled vypadá docela bezpečně, ale ve skutečnosti je zrádný.