Josef Kočnar žije v Bruntále šest desítek let. Vůbec poprvé v jeho životě ho prodejci vyhnali z obchodu. A to jen za to, že si dovolil reklamovat evidentně kazové boty.

Silně znechucen je přístupem provozovatelů velkoprodejny na Palackého náměstí v Bruntále.

Boty na dva týdny

Nedávno si zde zakoupil boty, které mu vydržely pouhých čtrnáct dnů. Přitom nebyly levné. Vyšly ho na 427 korun a nechodil v nich rozhodně dennodenně.

Když se vydal nekvalitní obuv reklamovat, nejenže se nesetkal s pochopením, do prodejny mu zakázali obchodníci doživotně chodit.

„V Bruntále žiji od narození, ale s takovou urážkou a drzostí jsem se ještě nesetkal. Přitom jsem jen slušně přišel boty vyměnit. Nechtěl jsem vrátit peníze, já jsem potřeboval boty, proto jsem si je šel koupit," řekl Deníku rozhořčený Josef Kočnar.

„Prodejci na mě před ostatními zákazníky volali: Vy už nám sem nikdy nechoďte! Dokonce najednou uměli perfektně česky, to bylo taky docela zajímavé. V botách jsem podle jejich vyjádření neměl chodit."

Reklamaci zamítli

Po několika nošeních zakoupeným semišovým poloteniskám odpadla podrážka a popraskaly švy. Když přišel Josef Kočnar s reklamací, zaměstnankyně boty převzala s tím, že má třicet dnů na vyřízení reklamace. Že bude bez bot i bez peněz celý měsíc, to přijal Josef Kočnar s klidem.

„Třicet dnů uplynulo, žádné odpovědi se mi nedostalo. Přes to, že mi slíbili, že mi zavolají na telefon, na který jsem jim nechal číslo," popisoval nazlobený zákazník.

Proto se zašel zeptat do prodejny, jak se reklamace vyvíjí, když už měla být před několika dny ukončena.

„Byl jsem zklamaný jednáním prodejců. Reklamaci mi zamítli. Vraceli mi boty v igelitové tašce s prohlášením, že jsem je špatně používal. Boty ale přece jsou na nošení, ne že si je pověsím někam doma na zeď, a budu na ně zálibně koukat. To bych si za více než čtyři sta korun koupil jinou, hezčí ozdobu," uvedl Josef Kočnar.

Už nikdy nechoďte!

Následně v prodeji došlo ke slovní přestřelce mezi prodejci a nespokojeným zákazníkem. Po chvíli prodejci rezignovali: ať se prý zákazník vrátí za další týden, že mu vrátí peníze.

„Šel jsem tam za osm dnů a znovu jsem neuspěl. Přitom jsem říkal, že chci jen jiné, kvalitnější boty v té ceně, že peníze vrátit nechci. Neměl jsem šanci: nechtěli mi dát nové boty, natož peníze," popisoval neblahý zážitek muž.

Debata v prodejně trvala poměrně dlouho, takže se kolem Josefa Kočnara začali hromadit nejen všichni prodejci, ale i zákazníci, které zajímalo, co se stalo. „Nakonec mi s odporem paní z pokladny vytáhla peníze, hodila mi je na stůl, a řekla: vy už nám sem nikdy nechoďte! To znamená, že v mé vlastní zemi a v mém městě bude nějaký podnikatel zakazovat, kam si mám chodit nakoupit? Jen jsem chtěl slušně vyřídit reklamaci," dodal.

S neblahou zkušeností se Josef Kočnar rozhodl podělit se čtenáři proto, aby se nenechali odradit, a v případě zakoupení nekvalitního zboží rozhodně trvali na náhradě škody. K prodejcům žádnou zášť necítí, jen by si u nich už nic nekoupil.

Obchodníci z prodejny se odmítli k případu vyjádřit.