VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečnost cyklistů zvýší čtyři nové cyklostezky

Krnov - Cyklistická doprava neodmyslitelně patří ke Krnovu, protože stovky jeho obyvatel kolo využívají pravidelně k osobní dopravě. Ve městě je ale jen málo úseků, kde cyklisty přímo neohrožuje automobilová doprava. Jsou si toho vědomi také zastupitelé, kteří pro zvýšení bezpečnosti cyklistů schválili výstavbu cyklistických stezek.

14.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

S tímto projektem na výstavbu čtyř tras pro cyklistickou dopravu se bude Krnov ucházet o finanční podporu v rámci Regionálního operačního programu (ROP) Moravskoslezsko. „Jedná se o úsek na Opavské ulici, od kotelny na začátku SPC po ulici 9. května, v délce přibližně 960 metrů. Navazující úsek na Opavské ulici od ulice 9. května po Kaufland měří asi 260 metrů. Další trasa měří asi 770 metrů a vede po Albrechtické ulici od evangelického kostela po podjezd pod železničním mostem. Poslední úsek na ulici Bruntálské měří 520 metrů. Vede od ulice Nádražní po křižovatku s ulicí Partyzánů,“ uvedl Michal Skalka z odboru regionálního rozvoje.

Celkové náklady na tyto čtyři trasy jsou odhadovány na 24 milionů korun. Pokud město dotace z ROP nezíská, realizovat trasy letos nebude. Na tak velkou investici nemá v městském rozpočtu finanční prostředky.

Další důležité plánované cyklotrasy vedou z Krnova ve směru na Opavu a na Město Albrechtice. Ve směru na Opavu je přichystána výstavba cyklostezky Krnov – Opava – Velké Hoštice o délce 25 kilometrů. Na její přípravě a realizaci, která by měla začít už letos, se podílí Krnov, Úvalno, Brumovice, Holasovice, Neplachovice, Opava a Velké Hoštice.

Krnov dále plánuje úpravu již existující cyklotrasy v úseku Krnov-Chomýž – Krásné Loučky – Linhartovy. Příprava této akce je ve fázi projektové dokumentace k územnímu řízení.

Při výstavbách cyklotras a cyklostezek se město Krnov potýká s řadou problémů. Jejich vznik provází, stejně jako u všech liniových staveb, složitá jednání s vlastníky parcel. V řadě případů je vyřešení majetkoprávních vztahů zdlouhavé a může se táhnout po mnoho let. Rovněž získání všech potřebných povolení pro jejich stavbu je časově náročné. „Jejich vznik brzdí také vysoké náklady na výstavbu. Obzvlášť se to týká cyklostezek ve městě, kdy se do nákladů promítají například přeložky sítí, zásahy do komunikací a chodníků či přesuny autobusových zastávek,“ dodal Michal Skalka.

Autor: František Kuba

14.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Stravenky. Ilustrační snímek.

Benefity: slušný plat, práce z domu, kurz odvykání kouření nebo akcie

Mladí přírodovědci z Břidličné na přednášce ve výukové místnosti pro děti na Okresním mysliveckém spolku v Bruntále.
6

Jak myslivci předávají dětem vědomosti o přírodě

V pátek i v sobotu se bude tančit

Hned z několika plesů si můžete vybrat tento pátek a sobotu.

Poplatky za odpad: letos žádné změny

Města a obce v našem okrese poplatky za odpad nezvýšily, ale ani nesnížily.

Jeřáb zůstane v nádrži Dlouhých Strání. Než ji vypustí

Až do léta zůstane na dně dolní nádrže hydroelektrárny Dlouhé Stráně potopený autojeřáb, který loni v říjnu havaroval při pravidelné údržbě česel. Tehdy při nehodě zemřel šestapadesátiletý řidič pracovního stroje.

Pětice hejtmanů dá hlas Drahošovi. Ivo Vondrák zatím mlčí

Miloše Zemana opustili před druhým kolem prezidentské volby tři krajští šéfové z ČSSD. K nebývalému gestu se odhodlali hejtmani Jiří Čunek (KDU-ČSL), Martin Půta (STAN), Josef Bernard, Martin Netolický a Jiří Štěpán (všichni ČSSD), když demonstrativně sdělili, že dají hlas Jiřímu Drahošovi.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>