Podle slov ředitelky české centrály CzechTourism Moniky Palatkové může konference a s ní spojený program oslovit až dvě stě milionů lidí.

Organizátoři slibují pestrou skladbu účastníků i návštěvníků. „Hlavní cílové skupiny jsou mezi třiceti čtyřiceti lety, ale hned druhá nejsilnější skupina je čtyřicet plus. Jsou to lidé, kteří jsou v mediálním světě zkušení,“ vysvětlila Monika Palatková.

Čtyřicet procent návštěvníků by mělo dorazit z Evropy, čtyřicet procent ze Severní Ameriky a zbylých dvacet z Asie a dalších zemí. Účastníci budou mimo třídenní konferenci jezdit na výlety a poznávat Ostravu, kraj i další části Česka.

Organizátoři TBEXu si od akce slibují posílení cestovního ruchu. Diváci a čtenáři se podle generálního ředitele TBEX Ricka Calverta při cestování často spoléhají právě na doporučení vlogerů a blogerů.

„Každý účastník TBEX má své vlastní publikum, které mu věří a dá na jeho doporučení. Pro kraj je to velmi silný prostředek propagace, aby do destinace přivedl více turistů,“ dodal Calvert.

Moravskoslezský kraj přispěje do rozpočtu akce třemi miliony korun, stejně tak i město Ostrava.

K tématu● Ostrava přebírá letos pomyslnou štafetu TBEX od irského Killarney, kam minulý rok dorazilo 626 účastníků. Největším konkurentem Česka pro hostování sedmého ročníku TBEX byl španělský Madrid.
● Zhruba padesát procent účastníků budou tvořit takzvaní mikroblogeři, z nichž každý se svou tvorbou dostane měsíčně ke zhruba pěti tisícům čtenářů.
● Akce se uskuteční 26. až 28. července v Ostravě.

Autor: Markéta Sulková