ŘSD zahájilo práce na čtyřech úsecích, které by měly být hotovy do třech týdnů. Následovat budou další úseky, celkem jich je na osmnáctikilometrovém úseku 14. Provizorní oprava vyjde zhruba na 50 milionů korun. Dělá ji firma Colas.

Ilustrační foto.
Duel Deníku: Mělo by být mýtné zavedeno na všech silnicích 1. třídy?

Silničáři s opravami vyčkávali, neboť o určení zodpovědnosti za vlnící se dálnici se soudí se stavebními firmami v čele s Eurovií. „Čekalo se jen na to, až si konkrétní úseky prohlédnou soudci rozhodčího soudu, aby nebyl zničen takříkajíc corpus delicti,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Odval z pecí bobtná

Odborníci se vesměs shodnou na tom, že dálnice se vlní kvůli nevhodnému materiálu v podloží. Jde o takzvaný studený odval z vysokých pecí, který kvůli vlhkosti bobtná a nikdo neví, kdy se tento proces zastaví. Soudy se nyní vedou o to, kdo je za použití studeného odvalu zodpovědný.

ŘSD část soudních sporů a náhradu 368 milionů už vyhrálo, klíčové ale budou verdikty rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR. U něj leží čtyři žaloby. ŘSD odhaduje, že bude třeba kompletně opravit devět kilometrů dálnice s nákladem 4,2 miliardy korun. Půjde tak téměř o novostavbu. Kdo jí zaplatí, zůstává zatím otázkou.

Odrolený beton a vykukující armatury na třicetileté, už jednou opravované stavbě.
Bývalý nejdelší most Československa se drolí. Správa silnic chystá opravu