VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parní vlak na úzkokolejce na Osoblažsku opraví i díky „Mašince“ z kunčické huti

/FOTOGALERIE/ Nedostatek náhradních dílů trápí provozovatele Slezských zemských drah. Ti se svými historickými lokomotivami jezdí na úzkokolejce na Osoblažsku. Chybí jim ale náhradní díly na historické stroje.

7.11.2017
SDÍLEJ:

Náhradní díly z "Mašinky", která jezdila v kunčické huti, pomohou při opravě lokomotivy jezdící na Osoblažské úzkokolejce.Foto: Archiv AMO

„Naše stroje jsou totiž tak specifické, že náhradní díly na ně buď nejsou, nebo jsou pro dobrovolníky našeho ražení finančně nedosažitelné. Rozhodli jsme se požádat o pomoc ostravskou huť. Věděli jsme, že mají v areálu nepoužívanou starou lokomotivu, která obsahuje přesně ty díly, které potřebujeme na opravu našich lokomotiv,“ vysvětlil David Chovančík ze Slezských zemských drah.

Huť ArcelorMittal Ostrava, jak informovala její mluvčí Barbora Černá, žádosti společnosti Slezské zemské dráhy vyhověla a darovala provozovatelům turistické vlakové trasy potřebné náhradní díly na rekonstrukci historických lokomotiv. Předání dílů z poslední parní lokomotivy, která v huti jezdila do roku 1970, se uskutečnilo včera v areálu huti.

Mašinka, jak ji nazývají pracovníci závodu Doprava v kunčické huti, má za sebou zajímavý příběh.

„V letech 1950 až 1970 se používala pro kolejovou dopravu materiálu v huti a posledním místem, kde působila, byl licí stroj. Poté měla být zlikvidována, ale proti tomu se postavili zaměstnanci tehdejší Nové huti. Přímo z provozu tedy byla uložena na místo svého posledního odpočinku u závodu Doprava nedaleko Jižní brány coby historický památník parní trakce na vlečce Nové huti. Předpokládá se proto, že by měla být doposud funkční,“ popsala osudy historické lokomotivy Barbora Černá.

Vymontování potřebných dílů se uskutečnilo v huti včera, a jelikož se jedná o manipulaci s lokomotivou velké váhové kategorie, musely vypomoci i jiné stroje. Například jeřáb, který se musel popasovat s třísetkilogramovým kompresorem.

Opravená historická lokomotiva by se na zmíněné turistické trase mezi Třemešnou a Osoblahou měla objevit už v příští letní sezoně.

Autor: Břetislav Lapisz

7.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Krnov přišel o body dvě minuty před koncem

Martina Kolomého z elitní desítky celkového pořadí na Dakaru odsunula technická závada v poslední etapě.

Martin Kolomý měl v závěru Dakaru velkou smůlu

Florbalisté Krnova deklasovali Zlín

Krnovská Orca má za sebou výjezd do Zlínského kraje. Během pátečního večera sice prohrála v Hluku 7:11, ale o den později ve Zlíně si napravila reputaci a zvítězila jasně 17:4.

Horní Benešov se ve Frýdku neprosadil

Hokejisté Horního Benešova se v dalším kole Krajské hokejové ligy představili na ledě Frýdku-Místku, kde se střetli s místním béčkem. Nakonec z toho byla prohra v poměru 0:6.

Dress code. Víte, co na sebe?

Black tie, white tie, casual, formal… Přišla vám pozvánka na společenskou událost a v ní stál předpis dress code? Že nevíte, co na sebe? Formální událost rozhodně nesmíte podcenit!

Děti narozené v krnovské nemocnici

Vážení čtenáři a rodiče, díky vstřícnosti krnovské nemocnice vám přinášíme pravidelně každý týden na našich stránkách fotografie nejmladších obyvatel regionu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>