Během dopoledne pak těžký jeřáb za přihlížení desítek místních i turistů přenesl a usadil ještě v ochranném igelitu zabalenou tramvaj z tahače na určené prostranství před nové turistické a informační centrum. Nová budova, jejíž stavbu dělníci usilovně dokončují, vyrostla na místě bývalé celnice na polské straně mostu Družby. Součástí přeshraničního turisticko-informačního centra je také vyhlídková terasa a multimediální sál pro prezentaci historie provozu těšínské tramvaje. Slavnostní otevření centra by mělo proběhnout pravděpodobně do konce roku.

Místo Havířova se nyní kraj zaměřuje na Orlovou. Takto přitom vypadala vizualizace v roce 2010. Podle ní měly "vlakotramvaje" využít současnou tramvajovou a vlakovou síť, na kterou by se napojily nové trasy, včetně trasy skrz centrum Havířova.
Návrat tramvají na Karvinsko. Kraj plánuje trať z Ostravy přes Orlovou

Výroba a instalace repliky historického tramvajového vozu je součástí česko-polského projektu Po stopách těšínské tramvaje, jehož součástí je rekonstrukce ulice Hluboká v polském Těšíně a nyní probíhající úpravy povrchu komunikace před mostem. V Českém Těšíně je součástí projektu proměna Nádražní ulice a do budoucna se také počítá s úpravou a oživením ulice Hlavní.

Vizualizace nové tramvajové trati v Porubě.
Dostavba tramvajové trati v Ostravě-Porubě: kontroverzní projekt je zpět ve hře

Po dokončení budovy Turistického informačního centra dojde na rekonstrukci ulic vedoucích podél historické trasy tramvaje až k vlakovému nádraží na české straně. Na trase budou dějiny tramvajové dopravy ve městě připomínat části kolejiště, kovové dlažební kostky či vyznačené lokace původních zastávek, konkrétně osm v Polsku a tři u nás. Chybět nebudou ani vysvětlivky s vyprávěním. K tomu se zájemci dostanou i prostřednictvím svých mobilních zařízení za využití tzv. rozšířené reality.