Správa železnic se léta nevyužívanou dráhu několikrát pokoušela prodat. Ačkoli cena postupně poklesla ze čtyř na půl milionu korun, o trať nikdo neprojevil zájem. Podmínkou totiž bylo ji nejméně pět let provozovat.

Po administrativním zrušení může být trať znovu nabídnuta kraji či obci. Využita by mohla být i pro jiné účely, například pro stavbu cyklostezky. Osobní vlaky do Vidnavy nejezdí od prosince 2010.

Dráha včetně koncové stanice Vidnava leží na území obce Velká Kraš. Zda bude mít samospráva o trať zájem, bude záležet na podmínkách, které státní úřady stanoví.

„Mně už volali z ministerstva dopravy, že mají několik variant řešení. Uvidíme, s jakou variantou přijdou. Chomout na krk si nechci nastrčit,“ řekl starosta Velké Kraše Zdeněk Zátopek.

Podobný osud mohl stihnout také trať z Bruntálu do Malé Morávky. Na ní se ale loni v létě podařilo zavést turistický provoz. Díky kůrovcové kalamitě jezdí z nádraží ve Světlé Hoře také znovu vlaky se dřevem.