Jak zásadně zdramatizuje kompletní roční uzavírka Výškovických mostů dopravu ve městě, zjišťujeme už ve Staré Bělé!
Až příliš mnoho lidí si řeklo, že objízdné trasy vytyčené ostravským magistrátem (investorem rekonstrukce je Moravskoslezský kraj) budou zašpuntované, a tak z Výškovic vyrazili opačným směrem na Starou Bělou. Výsledek?
Téměř nehybná kilometrová kolona od křižovatky Plzeňské ulice s Mitrovickou až pod starobělský úřad. Pro nás naštěstí jen v protisměru.
„Pěkná kolona, že?“ směje se smutně později do telefonu tamní starosta Mojmír Krejčíček a vzápětí dodává, že ten den řinčení telefonů na úřadě neustalo. „S městskou policií řeším, že nám bude muset asistovat na přechodech,“ dodává Krejčíček.
JEDNO KUDY
Samotná Výškovická ulice nedaleko inkriminovaného místa vypadá zprvu přívětivě. Ale nedejte na první pohled. Ať už se vydáte přes Čujkovovu nebo Pavlovovu ulici, je to opravdu jedno, optimismus řidiče nakonec stejně opustí a uteče někam na městskou hromadnou dopravu.
Provizorní tramvajová trať na již postavených západních Výškovických mostech je totiž na následujících asi 365 dní nejjednodušší a nejrychlejší volbou dopravy. Jinak přes ně projedou už jen autobusy a vozidla integrovaného záchranného systému.
„Lákat lidi do MHD? Ano, ale ne takhle! Ať raději začnou zakázky soutěžit na rychlost, a ne jen cenu,“ dočtete se v těchto dnech běžně na sociálních sítích, kde dochází k třecím plochám mezi zastánci hromadné a individuální dopravy. A dočtete se také četná upozornění, že se zpožděními několika desítek minut je třeba počítat i u autobusových linek projíždějících Náměstím SNP před Akordem, které v kolonách uvíznou.
Zácpy se však tvoří i v řadě úzkých sídlištních ulic mezi Bělským lesem a takzvanou Polaneckou spojkou. Každý se snaží přijít na svou trasu, kde si vypomůže byť jen o několik aut kupředu. V konečném důsledku je to ale jedno, protože v Horní a Plzeňské ulici čeká zástup dalších řidičů. Třeba od kruhového objezdu v Hrabůvce po úřad městského obvodu Jih.