Limonády Kofola se dnes v Krnově vyrábí v lokalitě Za Drahou, ale skladují se až v kilometr vzdálené Vrbině. Firma Kofola přišla s nápadem vybudovat Za Drahou jednosměrný okruh, který vyřeší dopravu mezi výrobou a sklady v rámci jednoho závodu. Problém je v tom, že Kofola chce k tomu využít areál bývalé Slezské univerzity, kde současný územní plán tento typ podnikání nedovoluje.

„Nenavyšujeme v Krnově výrobu, jen smysluplně řešíme logistiku. Zkracujeme vnitropodnikovou dopravu a připravujeme napojení na budoucí obchvat Krnova. Šetříme tím náklady i dopravní zatížení,“ představil projekt zastupitelstvu výrobní ředitel Kofoly Karel Teichmann.

„Centrum ve Vrbině je velké a funguje 24 hodin denně. Bavili jste se se sousedy, že jejich domy mohou být tímto záměrem znehodnoceny?“ zeptal se zastupitel Jiří Strnad (SPD), který jako bývalý zaměstnanec Kofoly dobře zná hlučné procesy kolem nakládky a vykládky kamionů.

Karel Teichmann přiznal, že Kofola zatím jednala jen s nejbližšími sousedy. Předpokládá totiž, že Krnované bydlící kolem kolejí budou víc zatíženi hlukem z železniční dopravy než kamiony z Kofoly a navíc jsou v projektu navrženy i protihlukové stěny.

„Obyvatelé stávající bytové zástavby za tratí směrem do centra města budou nepřetržitě rušeni hlukem a prachem, čímž dojde k výrazné ekologické a hygienické zátěži,“ stojí v petici Proti změně územního plánu, která končí větou:„S tímto záměrem zásadně nesouhlasíme“. Už ji podepsalo přes 850 Krnovanů. Obávají se, že se v této dosud klidné lokalitě v blízkosti centra města sečtou negativní vlivy budovaného obchvatu s kamionovou dopravou Kofoly. Jako odstrašující případ uvádí stížnosti občanů Mnichova Hradiště, které v noci už několik let budí hluk z tamní pobočky Kofoly.

„Jednali jsme už s obyvateli domků, které jsou změnami nejvíc dotčeny i se zástupci petičního výboru. Budeme iniciovat trojstrannou schůzku zástupců Kofoly, města a dotčené lokality. Dnes jsou emoce silné, ale pokusíme se najít kompromis. Přijde nám, že zástupci Kofoly jsou vstřícní k jednání a mám pocit, že ani sousedé nejsou zabetonovaní, že něco takového tam absolutně nechtějí,“ uvedl starosta Krnova Tomáš Hradil (Krnovští patrioti) a vzápětí byl programový bod na změnu územního plánu zastupitelstvem stornován. Zastupitelé si počkají na výsledek jednání a také si vyjasní, jak má fungovat logistika Kofoly po dokončení obchvatu.

V Krnově stejně jako v Mnichově Hradišti chce město sehrát roli nestranného mediátora, který usiluje aby obě strany sporu Kofola i nespokojení občané hledaly smírné řešení.