„Když vloni táta umřel, podnik skončil. Zavřeli jsme, otevírat ho už opět nebudeme,“ popisuje vlastník objektu Maxmilián Šimek s tím, že využívány už prakticky nejsou ani budky vietnamských trhovců v sousedství nonstopu.

PRÁZDNÝ POZEMEK

Šimkově rodině patří část nyní prázdného pozemku, jehož díl někdejší točna autobusů slouží jako placené veřejné parkoviště. Okolí je přitom po rekonstrukci, od mostů přes přístup k vlakům až po nádraží samotné.

Ilustrační foto.
Soud v Ostravě vynesl tresty za firemní špionáž

„Svého času chybělo asi čtrnáct dní a podepsali bychom smlouvu o výstavbě nákupního centra za dvě miliardy. Ekonomická krize to překazila,“ říká Šimek. Obchodní dům na tak rušném místě má za zcela ideální projekt.

„Původní záměr byl vybudovat plato spojující mosty a nádraží, kde měly být obchody. Z toho se podařilo realizovat jen část, už nestojí ani plato a k vlakům se musí z mostů dolů. Denně tu projde dvacet tisíc lidí,“ říká Šimek.

ZRUŠENÝ NONSTOP

Zrušený nonstop je místo Hotelu Šimek zbouraného na konci 80. let. „To byl podnik nazvaný podle naší rodiny. Když mívali horníci výplaty, plata s pivy, fernety, vodkami, zelenými a rumy tu číšnice vozily na vozících,“ líčí.

Nepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji.
ČD Cargo prodává řadu nepotřebných vozů. Lokomotivy jsou odstavené i v Ostravě

Uzavřený přízemní objekt ale takovou reputaci nemá. Internetová nekorektní „Necyklopedie“ ho označuje ne za knajpu bez záchodu, ale záchod bez knajpy… Jiní nostalgicky vzpomínají na to, že tam sehnali kdykoliv jídlo.

Dříve, než Šimek najde developera, chce připomenout svinovskou historii. „Vyrůstal jsem tady, vzpomínám na staré nádraží, lékárnu i řezníka. Hledám pamětníky, kteří by poskytli fotografie. Dám je na své billboardy,“ dodává.

Prostor před nádražím ve Svinově, 13. ledna 2020 v Ostravě.Zdroj: Deník / Lukáš Kaboň