Řidičům je k dispozici nejnovější žebříček hodnotící dopravní situaci v jednotlivých regionech České republiky. Pro Moravskoslezský kraj ale není zrovna příznivý. V rámci krajských měst je Ostrava třetí nejrizikovější, o moc lépe na tom nejsou ani další sledovaná města regionu. Vyjma Bruntál se všechna umístila až ve druhé polovině mezi devětapadesáti bývalými okresními městy. Jedno z nich Karviná se dokonce propadlo téměř na samé dno.

Index bezpečnosti

Vyplývá to z údajů, které v těchto dnech zveřejnila Česká pojišťovna na základě detailní analýzy dopravních nehod, které se vloni staly v jednotlivých regionech České republiky. ČP Index je sestavován na základě policejních statistik. Důraz je kladen nejen na následky, ale také na příčinu a místo nehody.

Nejhorší jsou České Budějovice

Mezi krajskými městy měly vloni největší nehodovost České Budějovice, naopak nejbezpečnější silnice byly v Karlových Varech.

Ostrava v roce 2012 skončila na jedenácté příčce, což oproti předchozímu roku znamená zhoršení o jedno místo.

Největší propadák zažila Plzeň. Z prvního místa v roce 2011 se za loňské nehody dostala až na předposlední pozici.


PRO ZVETŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Smrt na silnicích

Nejvíce smrtelných nehod na silnicích krajských měst se v loňském roce stalo v Praze (26) a v Ostravě (18). Celkem vloni v krajských městech na následky dopravních nehod zemřelo 72 osob a 582 jich bylo těžce zraněno.

Z bývalých okresních měst byl vloni nejlepší Hodonín. Žádné město ale v kolonce úmrtí nebo těžkých zranění nemělo nulu. Podobně špatná situace byla naposledy v roce 2009.

Karvinský propadák ke dnu

Co se týká Moravskoslezského kraje, nejlépe mezi někdejšími okresy dopadl Bruntál na 25. místě (předloni 33.). Následuje Frýdek-Místek na 30. příčce, což ve srovnání s rokem předchozím, kdy skončil 53., představuje výrazně zlepšení. Nový Jičín byl čtyřicátý a Opava šestačtyřicátá. Největší nebezpečí číhá v Karviné. Ta se z předloňského 35. místa propadla na dvaapadesátou pozici.

Co je Index bezpečnosti České pojišťovnyČP Index bezpečnosti vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách v silničním provozu. Zvláštní důraz je kladen na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti těchto měst. Vše je vztaženo k počtu obyvatel daných měst. ČP Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných.