Reklamožrouti se v kině Mír sejdou v 19 hodin. Čeká je pětihodinová projekce toho nejlepšího, co svět reklamy za poslední rok představil.

„Reklamy jsou zvláštní žánr, protože divák může kdykoliv přijít nebo odejít z promítání, a o nic zásadního nepřijde. Do kina chodí na reklamy party kamarádů užívat si je jako neobvyklou formu zábavy," uvedl vedoucí krnovského kina Mír Pavel Tomešek.

Noc reklamožroutů nabídne reklamy na známé i neznámé značky, se světovými celebritami i exotické spoty s neherci, díla originální, dramatická, vtipná i dojemná.

Pásmo více než tří set reklam má zajímavou dramaturgii. Je rozmanité nejen tematicky, ale také tím, kde spoty vznikly. „Dramaturgové si dávají záležet na tom, aby se do výběru dostaly zábavné i vážnější snímky. Zajímavé jsou rozdíly mezi velkorozpočtovými reklamami a videi, u kterých dokázali tvůrci vytěžit hodně z mála," vysvětlil pořadatel akce David Horáček.

Kromě autorských reklam z tradičních států jako USA nebo Německo čekají diváky snímky z exotického Toga, Senegalu, Spojených arabských emirátů nebo Hongkongu. Letošní Noc reklamožroutů ukazuje, jak do reklamy přirozeně vstupují prvky typické pro kulturu určité země.

Nejlepším příkladem je třeba pákistánská reklama na čaj, která je natočena v bollywoodském stylu. Značka Nokia zase vtipně využívá aktuální trend selfie fotografií, Mercedes-Benz natočil sexy reklamu o vztahu aut.

Nejvíce celebrit do jednoho spotu se pak podařilo dostat britské BBC, která angažovala hvězdy, jako jsou Elton John, Chris Martin z Coldplay, Kylie Minogue nebo Stevie Wonder. „Pásmo reklam bude rozděleno do několika bloků. V přestávkách diváky čeká doprovodný program. Ke každé vstupence dostanou energy drink Tiger," dodal David Horáček.