V komunálních volbách do krnovského zastupitelstva kandidát Radek Zajíc oslovil voliče billboardem "SPD a „ZAJÍC“ před problémy neutíkají“. Komunistický kandidát do senátu Ladislav Šupina zase na billboardu s dominantním logem rybích šupin voličům vzkazuje: „Volte ŠUPINU pro štěstí“.
Kreativci politického marketingu SPD dali slovo „ZAJÍC“ do uvozovek a napsali ho velkými písmeny, aby v reklamním sdělení nebylo zřejmé, zda před problémy neutíká Zajíc nebo zajíc. Vtip spočívá v tom, že zajíc je v říši zvířat symbolem zdatného běžce, který na útěku před predátory dokáže vyvinout rychlost přes 70 kilometrů v hodině a ještě při tom kličkuje. Na evolučně podmíněné schopnosti rychle utíkat před problémy závisí zajícova strategie přežití.
Zatímco zajíc je jedním ze symbolů Velikonoc, rybí šupiny jsou spojené s vánočními zvyky. V českých zemích mnozí občané při štědrovečerní večeři upřednostňují šupinaté kapry před naháči, aby si mohli dát šupinu pod talíř a pak schovat do peněženky. Kapří šupiny mají kruhovitý tvar, jsou hladké a lesklé, takže už před staletími chudým pověrčivým lidem připomínaly drobné mince.
Kandidát do zastupitelstva Radek Zajíc a kandidát do senátu Ladislav Šupina na billboardech žertují o svých příjmeních.
Magický Štědrý večer sváděl pověrčivé lidi čarovat se šupinami, aby se jim peníze nerozkutálely a štěstí jim vydrželo po celý rok. V reálném životě ale štěstí i peníze přichází úplně nezávisle na šupinách pod talířem nebo v peněžence. Heslo „Volte ŠUPINU pro štěstí“ je sice dobře zapamatovatelné, ale nemá žádný reálný programový nebo politický obsah.
Ladislav Šupina překvapil nejen sázkou na pověrčivé voliče, ale také tím, že se během kampaně zúčastnil bohoslužby v poutní kapli v Rusíně. Není to tak dávno, co komunistická strana, za kterou kandiduje, razila tvrdou linii „vědeckého ateismu“. Předlistopadový vědecký ateismus byla vědní disciplína, která po vzoru Sovětského svazu měla osvobodit lidstvo od náboženských předsudků, pověr a tmářství.