Dráhy nyní mají k dispozici pět ze sedmi těchto jednotek, což podle mluvčího Petra Šťáhlavského stačí k pokrytí všech výkonů dle jízdního řádu. Skončilo tak neplánované nasazování klasických souprav, které suplovaly pendolino především na spojích do/ze západních Čech.

Od září je nicméně v platnosti trvalá změna jízdního řádu, podle které je jeden odpolední pár „pendolinových“ spojů mezi Prahou a Ostravou nahrazen InterJetem, lokomotiva s vagony nahrazuje pendolino kvůli kapacitě i o víkendech na spojích do Františkových Lázní.
Mimo provoz stále zůstávají dvě pendolina. Jedna jednotka prochází plánovanou obnovou vyššího stupně a jedna je dlouhodobě odstavena po nehodě v Bohumíně. Její osud je zatím nejasný. V polovině září si ji prohlédli technici z Alstomu, od kterých dráhy nyní očekávají nabídku zahrnující popis opravy a její nacenění.

Při opravě poškozené jednotky 680.001 bylo nutné vyměnit rozlomený kardan a opravit poškozené části na spodku vozu. Obnovou tak prošlo například zařízení pro aktivní boční vypružení (součást naklápěcího systému) nebo boxy s bateriemi.
Bylo třeba též obnovit poškozenou kabeláž a vzduchové potrubí. Z preventivních důvodů byl vyměněn také trakční motor a celá hnaná náprava. Dráhy se s podobnou závadou u pendolina setkaly poprvé.