Předzvěstí toho, že Ostrava začíná být Ostravaru malá, bylo dubnové vyslání Černé Barbory a Mustanga do republiky v plechu. Od těchto dní však bude Ostravar k dostání po celé republice v pěti největších obchodních řetězcích v zemi v plné polní. A také v on-line obchodech rohlik.cz a kosik.cz.

„Není to náhlá myšlenka, ale léta tvrdé práce, která začala vylepšením naší dvanáctky. Je to pro nás historický milník, z Ostravaru se stává celonárodní značka!“ těší vrchního slávka pivovaru Jana Řehůřka.

Cingrova ulice, 27. května 2022 v Ostravě.
Nervy v autě v Ostravě: oprava uzavře tepnu, na Frýdek-Místek nevyjedete

Po téměř kompletním rebrandingu, včetně nových etiket, přepravek i pivního skla, snad jen vyjma loga, udělal Ostravar největší krok za dlouhá léta.

„Je to i vyústění covidu a reakce na změnu českého pivního trhu, kdy nám sice samozřejmě klesl prodej sudového piva, ale zájem o dvanáctku v maloobchodě vzrostl o čtyřicet procent,“ popsal Jan Řehůřek covidové období řečí čísel. Během té doby pivovar také prodloužil partnerství s vítkovickou hokejovou halou a pomohl zrekonstruovat každou desátou hospodu, kde se na pípě skví logo Ostravaru.

Podívejte se na jednu z reklam

Zdroj: se svolením Ostravaru

K tomu, aby dal pivovar svůj rozmach republice patřičně najevo, zvolil očekávanou, leč líbivou cestu. Televizní reklamu na oblíbených stanicích. Vůbec poprvé tak vznikly tři tematické spoty – pro každé z piv jeden, které nemají tuctové obsazení. Režie se totiž ujal Vladimír Skórka, tvůrce známých seriálů – hokejové Lajny či divadelního počinu sKORO NA mizině, kde účinkují zejména Tři Tygři.

„Říkal jsem si: ty vole, to nesmím pos*at,“ komentuje premiéru na poli televizní reklamy Vladimír Skórka, který měl k ruce téměř filmový štáb čítající asi šedesát lidí, tedy mnohonásobně víc než pro své seriály.

Parkování ve Fakultní nemocnici Ostrava na jaře zdražilo. Řidiči hledají každé volné místo, mnozí stojí „na prasáka“, 1. června 2022, Ostrava.
"Na prasáka!" I tak se běžně parkuje za 80 korun na hodinu ve fakultce v Ostravě

Do hlavní role všech tří spotů obsadil ostravského herce a jednoho z ředitelů Letních Shakespearovských slavností Petra Sýkoru. A po celodenním žonglování s pivním tácem s krýgly po hospodě či cválání na koni po Hranicích na Moravě vznikly zajímavé počiny. Některé scény jsou skutečně opulentní, například když se ulicemi valí obří šiška chmele nebo když z jedoucího vlaku vyskakuje mustang. „Splnil se mi můj velký herecký sen, a to sednout si na koně před kamerou. Možná i proto se tam pořád směju,“ komentoval svou roli Petr Sýkora, jehož těší, že i reklamní spoty jsou typicky ostravské, a to včetně režiséra, jeho coby herce a z velké části i prostředí.

Do dvou tisíc hospod!

Vyjma reklamy Ostravar také vyšle do 13 krajských měst „předváděcí turisty“, které budou šířit jméno pivovaru, a prostřednictvím Kryštof kempů chce také oslovit na čtyřicet tisíc konzumentů. Podle Zuzany Cieciotkové, brand manažerky značky Ostravar, je cíl jasný: naučit lidi v celé zemi milovat Ostravar! „Už během covidu se ukázalo, že Ostravar oslovuje i nové spotřebitele, proto expanze do republiky i na Slovensko,“ říká Cieciotková a dodává, že do pěti let chce Ostravar čepovat své pivo také ve dvou tisících hospodách v zemi!