Příběh Kofily se začal psát v roce 1923 pod značkou Orion. Její kouzlo podle znalců spočívá ve spojení mléčné čokolády a jemné kávové náplně.

„Do náplně Kofily Original využíváme pastu s pomletými praženými kávovými boby,“ prozradil ředitel závodu Nestlé Zora Jan Fišer.

Na 744 tun tyčinek je třeba 17,42 tuny této pasty. Čokolády je pak na stejné množství tyčinek potřeba 387 tun.

Receptura se měnila, chuť nikoliv

I když se receptura během staleté historie měnila, chuť zůstala stále stejná.

„V receptuře byly inovace, ale cílem vždy bylo zachovat senzorický profil tyčinky,“ popisovala vedoucí výroby Lenka Hřivnová.

Zájem o Kofilu mezi milovníky sladkostí podle výrobce neklesá. „Aktuálně je pátou nejoblíbenější tyčinkou na trhu,“ pochlubil se Jan Fišer.

Známá čokoládová pochoutka bude mít obal vytvořený studenty ze ZlínaZnámá čokoládová pochoutka bude mít obal vytvořený studenty ze Zlína.Zdroj: UTB

V roce 2022 se tyčinek s Kofila Original recepturou prodalo na 744 tun, tedy více než 20 milionů kusů, všech tyčinek Kofila se podle ředitele vyrobilo dokonce 30 milionů kusů.

Poptávka roste zejména před Vánocemi a Velikonocemi.

„Je to český a slovenský unikát, jinde ji najdete jen stěží,“ sdělil Fišer s tím, že v menším množství se objevuje například ve speciálních obchodech pro krajany v Anglii.

Jedna z nejznámějších značek v ČR

Kofila je jednou z nejznámějších značek v Česku i díky svému tradičnímu žlutému obalu s mouřenínem, který navrhl známý český umělec Zdeněk Rykr a který ji s pár drobnými obměnami zdobí dodnes.

Vojenský opravárenský podnik VOP CZ v Šenově u Nového Jičína.
Bojová technika z Ukrajiny. Opravovat se bude na Novojičínsku

Do nového století nyní Kofila míří ve výročních obalech speciální edice od studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studenti zlínské univerzity navrhli téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno sedm nejzajímavějších splňující stanovená kritéria.